Iqtisodiy matnlar tarjimasini o‘rgatishda raqamli simulyatsiya va virtual reallik (VR) texnologiyalaridan foydalanish imkoniyatlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16877292Ключевые слова:
iqtisodiy tarjima, raqamli simulyatsiya, virtual reallik, VR, tarjimashunoslik, ta’lim texnologiyalari.Аннотация
Ushbu maqola iqtisodiy matnlar tarjimasi jarayonini o‘rgatishda raqamli simulyatsiya va virtual reallik (VR)
texnologiyalarining potentsial imkoniyatlarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Unda til o‘rganuvchilarning real tarjima muhitiga
maksimal darajada yaqinlashtirilgan sharoitlarda xavfsiz va samarali tarzda kasbiy ko‘nikmalarni egallashlari, murakkab
iqtisodiy terminologiya va kontekstual xususiyatlarni amaliyotda qo‘llashlari uchun qulay imkoniyatlar tahlil qilinadi.
Raqamli simulyatsiyalar yordamida bank, moliya, savdo kabi sohalardagi iqtisodiy hujjatlar, hisobotlar va shartnomalarni
tarjima qilish tajribasini yaratish, virtual reallik orqali esa xalqaro konferensiyalar yoki biznes muzokaralarida og‘zaki tarjima
holatlarini modellashtirish usullari ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot ushbu texnologiyalarning tarjimonlik ta’limidagi didaktik
ahamiyatini, kognitiv yuklamani optimallashtirish va motivatsiyani oshirishdagi rolini asoslashga qaratilgan
Библиографические ссылки
Alimov, D. A. (2021). Iqtisodiy matnlarni tarjima qilishda terminologik kompetensiyani rivojlantirish. Tilshunoslik masalalari,
(1), 45–50.
Azizxo‘jayeva, N. N. (2006). Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat. Toshkent: O‘qituvchi.
Begaliyev, N. B. (2018). Iqtisodiy terminologiya va uning tarjimasi muammolari. Toshkent: Fan va texnologiya.
Ergashov, A. R. (2019). Ta’limda innovatsion texnologiyalar: masofaviy o‘qitish imkoniyatlari. Fan va ta’lim muammolari,
(4), 88–92.
G‘aniyeva, N. A. (2017). Bo‘lajak tarjimonlarda professional kompetentlikni shakllantirishning didaktik asoslari. Pedagogika
fanlari doktori (DSc) diss. avtoreferati. Toshkent.
Komissarov, V. N. (1990). Teoriya perevoda (lingvisticheskie aspekty). Moskva: Vysshaya shkola.
Sutherland, I. E. (1968). A head-mounted three-dimensional display. Proceedings of the December 9–11, 1968, Fall
Joint Computer Conference, Part I, 757–764.
Zyda, M. (2005). From visual simulation to virtual reality to games. Computer, 38(9), 25–32.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.