Pedagogik faoliyatda pedagogning kasbiy taraqqiyoti motivatsiyasining psixologik xususiyatlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17283024Ключевые слова:
pedagog, mutaxassis, kasbiy motivatsiya, ta’lim, kasbiy taraqqiyot, komponent, kasbiy identiklik, emotsional barqarorlik, burch, ijod, qadriyatlar orientatsiyasi, o‘z-o‘zini nazorat qilish, e’tiqod, xulqАннотация
Bo‘lajak mutaxassislarni har tomonlama yetuk va barkamol, chuqur bilimli, yuksak ma’naviyatli qilib tarbiyalashda
pedagoglarning o‘rni beqiyosdir. Ta’lim samaradorligiga erishishda pedagogning kasbiy taraqqiyoti yetakchi
o‘rin tutadi. Shu sababdan pedagogik faoliyatda pedagogning kasbiy taraqqiyoti motivatsiyasining psixologik xususiyatlarini
o‘rganish g‘oyat dolzarbdir
Библиографические ссылки
1. Bamburova, L.I. Motivasiyа sovmestnoy muzykalnoy deyatelnosti yunosheskix grupp // Psixologiya vospitaniya v pervichnom
kollektive / Otv. red. B.S. Sagyurovskiy. – Yaroslavl, Kostroma: KGPI, 1985. – S. 12.
2. Baymetov, A.K. Nekotorye tipologicheski obuslovlennye osobennosti individualnogo stilya uchebnoy deyatelnosti pedagogov
// Psixologiya stiley cheloveka / Sost. B.A. Vyatkin, M.R. Shchukin. – Perm – M.: Knijnyy mir, 2013. – S.
160–176.
3. Gaynutddinov, R.Z. Psixologiya lichnosti uchitelya uzbekskoy natsionalnoy shkoly i yeye formirovanie v sisteme nepreryvnogo
obrazovaniya. Avtoref. dis. doktor. psixol. nauk. – Sankt-Peterburg, 1992. – 37 s.
4. Dodonov, B.I. Struktura i dinamika motivov deyatelnosti // Voprosy psixologii. – 1984. – №4. – S. 127–128.
5. Jurin, N.V. Udovletvorennost uchiteley fizicheskoy kultury svoey professionalnoy deyatelnostyu. Avtoref. diss. kand.
psixol. nauk. – Leningrad, 1991. – 16 s.
6. Ilin, E.P. Motivatsiya i motivy. – SPb., 2002. – S. 415–417.
7. Ismagilova, F.S. Professionalnyy opyt spetsialistov i upravlenie im v usloviyakh formirovaniya rynochnoy ekonomiki.
Avtoref. dis. doktor. psixol. nauk. – Moskva, 2000. – 41 s.
8. Leontev, A.N. Potrebnosti, motivy, emotsii. – M.: MGU, 1971. – 238 s.
9. Ozhegov, S.I., Shvedova, N.Yu. Tolkovyy slovar russkogo yazyka / Rossiyskaya akademiya nauk, Institut russkogo
yazyka imeni V.V. Vinogradova. – 4-e izd., dop. – M.: Azbukovnik, 1997. – 2040 s.
10. Fayzullaev, A.A. Motivatsionnaya samoregulyatsiya lichnosti. – Toshkent, 1987.
11. Fayzullaev, A.A. Prinyatie motiva lichnostyu // Psixologicheskiy jurnal. – 1985. – №4.
12. Frankl, V.E. O smysle zhizni. – M.: Alpina Digital, 2019. – S. 12.
13. Chijkova, M.B. Motivy vybora professii vracha i ikh vzaimosvyaz s professionalno-znachimymi kachestvami meditsinskogo
rabotnika u studentov-pervokursnikov meditsinskogo vuza // Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya.
– 2015. – №2 (chast 1). URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=21057 (data obrashcheniya: 03.02.2024).
14. Vroom, V., Deci, E. An overview of work motivation // In: Readings in Industrial and Organizational Psychology. – N.Y.,
1972.
15. Israilova, I., Gulfura, T., Patima, T., Gulbakhor, M., Sarvar, F. (2021). Medical English learning through authentic
movies: extra-linguistic factors contributing to the study of medical terminology // Berlin Studies Transnational Journal
of Science and Humanities, 1(1.5 Pedagogical Sciences).
16. Fayzullaev, S. (2023). Improving the methodology of teaching foreign languages based on the competence approach
in the higher medical education system // Новости образования: исследование в XXI веке, 1(9), 697–700.
17. Бухарова, Н.Г., Файзуллаев, С.И.У. (2021). Дискурс-анализ как средство восприятия устной речи // Вестник
науки и образования, (2-3 (105)), 17–19.
18. Fayzullayev, S.I. (2024). Ways of effective use of educational methods and its effectiveness // Pedagogika, Psixologiya
va Ijtimoiy Tadqiqotlar | Journal of Pedagogy, Psychology and Social Research, 3(4), 185–189.
19. Sarvar, F. (2023). Oliy ta’lim tizimida ta’lim metodlarining qo‘llanishi // Новости образования: исследование в XXI
веке, 2(14), 402–406.
20. Sarvar, F., Saidaxon, G.A. (2023). Oliy o‘quv yurtlari talabalariga xorijiy tillarni o‘qitish metodikasi va mediatexnologiyalaridan
foydalanish usullari // Новости образования: исследование в XXI веке, 1(10), 551–553.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.