Raqamlashtirish muhitida umumta’lim maktablarida ta’lim sifatini oshirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17304129Ключевые слова:
ta’lim muassasalari, raqamlashtirish, elektron ta’lim resurslari, axborot texnologiyalari, ta’lim texnologiyalari, Kahoot, IT, sun’iy intellekt, inson omiliАннотация
Butun jahon miqyosidagi axborot tarmog‘i har qanday sohada axborotning hajmi va tezligidan qat’i nazar,
uni zarur miqdorda qabul qilish imkoniyatini yaratadi. Multimediya va internet texnologiyalarining paydo bo‘lishi umumta’lim
maktablarida ta’lim, tarbiya va muloqot jarayonlarida axborot texnologiyalaridan samarali vosita sifatida foydalanish
imkonini kengaytirdi. Axborot texnologiyalarining barkamol shaxsni rivojlantirish, mustaqil kasb tanlash, kasbiy jihatdan
o‘z-o‘zini shakllantirish va mahoratini oshirishdagi roli tobora ortib bormoqda. Shuningdek, ta’lim jarayonini hayot bilan
uyg‘unlashtirish, uni kelajakdagi kasbiy faoliyat bilan chambarchas bog‘lash imkonini beradi. Ushbu maqolada raqamli
texnologiyalarni tizimlashtirish va umumlashtirish orqali ta’lim sohasida ularning muhim o‘rni va rivojlantirish istiqbollari
bo‘yicha takliflar ilgari surilgan.
Библиографические ссылки
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-10-08-yildagi PF-5547-sonli “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim
tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qarori.
2. Detyna, M., Kadiri, M. (2019). Virtual reality in the HE classroom: feasibility, and the potential to embed in the curriculum.
Journal of Geography in Higher Education. DOI: 10.1080/03098265.2019.1700486
3. Badykov, I. I. (2018). Vnedrenie innovatsionnogo gosudarstvennogo servisa “elektronnoe pravitel’stvo”: trebovaniya i
slozhnosti realizatsii [Implementation of the innovative public service “electronic government”: requirements and implementation
difficulties]. Social’naya politika i sociologiya.
4. McGovern, E., Moreira, G., Luna-Nevarez, C. (2019). An application of virtual reality in education: Can this technology
enhance the quality of students’ learning experience? Journal of Education for Business.
5. Detyna, M., Kadiri, M. (2019). Virtual reality in the HE classroom: feasibility, and the potential to embed in the curriculum.
Journal of Geography in Higher Education.
6. Toshtemirov, D. E. (2010). Ta’lim portalining tarkibiy tuzilishi va uslubiy ta’minoti. Kasb-hunar ta’limi, 10–11-b.
7. Maraximov, A. R., Raxmonqulova, S. (2016–2018). Internet va undan foydalanish usullari. Fizika, matematika va
informatika jurnali.
8. Лупиногина Юлия Анатольевна. (2006). Информационные технологии как средство повышения эффективности
учебного процесса в средней школе США. Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата
педагогических наук. Волгоград.
9. Цифровая трансформация и сценарии развития общего образования. Серия Современная аналитика
образования № 16 (46). (2020).
10. Строков, А. А. (2020). Цифровизация образования: проблемы и перспективы. Вестник Мининского университета,
8(2).
11. Дубровский, Д. И. (2017). Электронная культура. Кто против? Философские науки, №2, 50–57.
12. Barglow, R. (1994). The Crisis of the Self in the Age of Information: Computers, Dolphins and Dreams. London – New
York: Routledge, 227 p.
13. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-04-28-yildagi PQ-4699-son qarori “Raqamli iqtisodiyot va elektron
hukumatni keng joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”.
14. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-10-05-yildagi PF-6097-sonli Farmoni “Raqamli O‘zbekiston – 2030”
strategiyasini tasdiqlash va uni samarali amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.