Gender farqlarni hisobga olgan holda o‘quv-tarbiyaviy jarayonida maktab o‘quvchilarining shaxsida axloqiy qarashlarini shakllantirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17499340Ключевые слова:
gender farqlar, o‘quv-tarbiyaviy jarayon, maktab o‘quvchilari, shaxsiy axloqiy qarashlar, axloqiy tarbiya, psixologik xususiyatlar, ijtimoiy stereotiplar, ta’limda gender yondashuvi, individual yondashuv, tarbiyaviy metodlarАннотация
Mazkur maqolada gender farqlarni hisobga olgan holda o‘quv-tarbiyaviy jarayonni tashkil etish orqali maktab
o‘quvchilarining shaxsida axloqiy qarashlarni shakllantirish masalasi yoritilgan. O‘quvchilarning jinsga xos psixologik va
ijtimoiy xususiyatlarini inobatga olgan holda yondashish axloqiy tarbiyaning samaradorligini oshirishi ilmiy hamda amaliy
jihatdan asoslab berilgan. Tadqiqotda so‘rovnoma, suhbat, kuzatuv va kontent-tahlil usullaridan foydalanilib, genderga
asoslangan tarbiyaviy yondashuvlarning afzalliklari ochib berilgan hamda ularni amaliyotga joriy etish bo‘yicha tavsiyalar
ishlab chiqilgan.
Библиографические ссылки
1. Abdullayeva A. A. Gender psixologiyasi: nazariya va amaliyot. – Toshkent, 2019.
2. Karimova N. I. Axloqiy tarbiya va uning usullari. – Toshkent, 2020.
3. Petrova L. V. Гендерные различия в образовании: психологический аспект. – Москва, 2018.
4. Rasulova M. S. Школа и формирование нравственных качеств у детей. – Toshkent, 2021.
5. Smith J. Gender Differences in Moral Development of School Children. Journal of Educational Psychology, Vol. 112,
No. 4, 2020, pp. 567–579.
6. Johnson E. Educational Approaches to Gender-Sensitive Moral Education. International Journal of Pedagogy, Vol. 15,
Issue 2, 2021, pp. 134–145.
7. Shirinov R. M. Психология детского возраста и гендерные особенности. – Toshkent, 2017.
8. UNESCO. Gender Equality in Education: Good Practices and Policy Advice. – Paris, 2019.
9. White D. A. Social Stereotypes and Their Impact on Moral Values Formation in Adolescents. Social Psychology
Review, Vol. , No. 1, 2022, pp. 45–60.
10. Ibragimova O. Методология гендерного подхода в образовании. – Toshkent, 2020.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.