Fizika darslarida muammoli o‘qitish texnologiyasi orqali o‘quvchilarda ichki motivatsiyani shakllantirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17499452Ключевые слова:
muammoli o‘qitish, ichki motivatsiya, fizika ta’limi, pedagogik o‘zaro ta’sir, bilish faolligi, o‘qituvchining roli, ijodiy tafakkur.Аннотация
Ushbu maqolada fizika darslarida muammoli o‘qitish orqali o‘quvchilarda ichki o‘quv motivatsiyasini shakllantirishning
psixologik va pedagogik asoslari yoritilgan. Ichki motivatsiya ta’lim jarayonining muvaffaqiyati hamda shaxsiy
rivojlanishning asosiy omili sifatida tahlil qilinadi. Muammoli vaziyatlardan, izlanishga yo‘naltirilgan topshiriqlardan va
evristik metodlardan foydalanish o‘quvchilarning bilishga bo‘lgan faolligini, mustaqilligini hamda ijodiy tafakkurini rivojlantirishi
ko‘rsatilgan. Shuningdek, muammoli o‘qitishda o‘qituvchining roli – yo‘naltiruvchi, maslahatchi va bilim jarayonining
hamkori sifatida alohida yoritilgan. Maktab amaliyotidan olingan misollar muammoli yondashuvning o‘quvchilarning fizika
faniga bo‘lgan qiziqishi va ichki motivatsiyasini oshirishdagi samaradorligini tasdiqlaydi
Библиографические ссылки
1. Бабанский Ю.К. Проблемное обучение как средство повышения эффективности учения школьников. – Ростов-
на-Дону, 2004. – 81 с.
2. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе: Книга для учителей. – М.: Просвещение, 2007. –
240 с.
3. Семина М. и др. Из опыта работы по технологии проблемного обучения на уроках физики. // Эксперимент и
инновации в школе. – 2012. – №5. – С. 41–45.
4. Абдыкеримова Э.А., Туркменбаев А.Б. Использование технологии проблемного обучения на уроках физики. //
Yessenov Science Journal. – 2022. – №1 (42). – С. 53–62.
5. Семина М.И. Из опыта работы по технологии проблемного обучения на уроках физики. // Эксперимент и
инновации в школе, №5, 2012, С. 41–45.
6. Ximmatkulov O., Tursunov I.G. Oliy ta’lim muassasalarida fizika fanini muammoli o‘qitish masalalari. // Ekonomika i
Sotsium, №5-2 (92), 2022, С. 907–910
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.