Sun’iy intellekt asosida ta’lim sohasini takomillashtirish
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15205190Ключевые слова:
sun’iy intellekt, ta’lim kelajagi, o‘qituvchi, talaba, o‘quvchi.Аннотация
Ushbu maqolada ta’lim sohasida sun’iy intellektning ahamiyati, AI tadqiqotlari va ta’lim sohasida o‘rganilganlik
darajasi haqida so‘z boradi. Ta’limda sun’iy intellekt (AI) bo‘yicha tadqiqotlarning ko‘payishi bilan bu sohadagi
ko‘plab olimlar o‘qituvchilar, maktablar va rahbarlarning rolidagi o‘zgarishlarga e’tibor qaratmoqda. Shu munosabat bilan,
ushbu tadqiqotning maqsadi – AIning ta’limga kirib kelishi bilan maktablarning kelajagi uchun qanday ssenariylar mavjudligini
va u qanday oqibatlarni yuzaga chiqarishi mumkinligini ko‘rib chiqishdir.
Tadqiqot fenomenologik, sifatli tadqiqot usuli asosida ishlab chiqilgan bo‘lib, unda turli soha vakillarining fikr-mulohazalari
o‘rganiladi. Shuningdek, natijalar maktablar va o‘qituvchilarning yangi mahsulotlar va imtiyozlarga ega bo‘lishi, hamda
AIning ta’limga kirib kelishi bilan ayrim kamchiliklarga duch kelishlari mumkinligini ta’kidlaydi.
Ayniqsa, o‘qituvchilar va akademiklar tomonidan ta’kidlanganidek, ta’limning kelajagiga doir AIga nisbatan tushunchalarda
ayrim kamchiliklar mavjud. Advokatlar va huquqshunoslar esa ta’lim va AIning kelajagiga oid qonuniy asoslarga
ko‘proq e’tibor qaratishmoqda, muhandislar esa sun’iy intellektni ta’lim sohasidagi barcha ishtirokchilar uchun sifat va
foyda keltiruvchi vosita sifatida ko‘rishadi.
Библиографические ссылки
nazar
https://yuz.uz/uz/news/suniy-intellekt--texnologik-rivojlanish-asosi
Agee, J. (2009). Developing qualitative research questions: A reflective process. International Journal of Qualitative
Studies in Education, 22(4), 431–447.
Berente, N., Gu, B., Recker, J., & Santhanam, R. (2021). Managing artificial intelligence. MIS Quarterly, 45(3), 1433–
Canhoto, A. I., & Clear, F. (2020). Artificial intelligence and machine learning as business tools: A framework for diagnosing
value destruction potential. Business Horizons, 63(2), 183–193.
nazar
Raximova N. M., Temirqulova M. T. Maktabgacha ta’lim jarayonida kasr son tushunchasini o‘rgatish metodikasi. Yangi
O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi: maktabgacha ta’lim tizimining innovatsion rivojlanish istiqbollari. Respublika ilmiy-
amaliy anjumani. 243–246-betlar. O‘qitish va ta’lim olish sharoitlarini o‘rganish xalqaro tadqiqoti: TALIS tadqiqoti.
Raximova N. M., Samatova M. O. Zamonaviy metodik yondashuvlar asosida boshlang‘ich sinflarda ulush va kasr son
tushunchasini o‘rgatish metodikasi. 649–651-betlar.
Raximova Nargiza Mexriddinovna. Boshlang‘ich sinf matematika darslarida ulush va kasr son tushunchasini o‘rgatishda
zamonaviy yondashuvlar. Buxoro davlat pedagogika instituti, Boshlang‘ich ta’lim kafedrasi o‘qituvchisi. ORCID: https://
orcid.org/my-orcid?orcid=0009-0004-6700-0686
Kasimov F., Qosimova M. Boshlang‘ich matematika kursi nazariyasi. Buxoro: “Durdona”, 2022-yil. 135 b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.