Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini CALP yondashuvi asosida o‘qish savodxonligini oshirish

Авторы

  • Mushtariy Ahmadjonova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15239021

Ключевые слова:

CALP, savodxonlik, o‘qish malakasi, boshlang‘ich sinf, didaktik yondashuv, til salohiyati.

Аннотация

Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilari til va nutq rivojida kognitiv-akademik til salohiyati (CALP
– Cognitive Academic Language Proficiency) yondashuvi asosida o‘qish savodxonligini shakllantirishning ilmiy-nazariy
asoslari yoritiladi. CALP yondashuvi orqali o‘quvchilarning chuqur fikrlashi, matn bilan ishlash ko‘nikmalarini shakllantirish,
tushunilgan ma’lumot asosida mulohaza yurita olish salohiyatini rivojlantirishning metodik xususiyatlari tahlil qilinadi.
Tadqiqot natijalari o‘qitishning samarali strategiyalarini ishlab chiqishda muhim ahamiyat kasb etadi.

Биография автора

  • Mushtariy Ahmadjonova


    Andijon davlat pedagogika instituti Ta’lim-tarbiya nazariyasi
    (Boshlang‘ich ta’lim) yo‘nalishi 2-bosqich magistranti

Библиографические ссылки

Cummins, J. (1981). The Role of Primary Language Development in Promoting Educational Success for Language

Minority Students.

Vygotsky, L.S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes.

O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi O‘RQ–637-son Qonuni. 23.09.2020 y. https://lex.uz/docs/-5013007

PIRLS va PISA xalqaro tadqiqotlari metodologiyasi.

Amonov, A., va boshq. (2022). Boshlang‘ich ta’limda til o‘rgatish metodikasi. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Xalq

ta’limi vazirligi.

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini CALP yondashuvi asosida o‘qish savodxonligini oshirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15239021