Chet tillarini o‘zlashtirishning psixolingvistik asoslari: A. A. Leontyev qarashlarining tahlili

Авторы

  • B. O. Toshboyeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15429277

Ключевые слова:

A.A. Leontyev, psixolingvistika, chet tillarini intensiv o‘qitish, nutqiy faoliyat, kognitiv aspekt, shaxsiy aspekt, ko‘rgazmalilik psixologik asoslari, erta yoshda chet tilini o‘qitish

Аннотация

Ushbu maqolada A.A. Leontyev tomonidan ishlab chiqilgan chet tillarini o‘qitishni intensivlashtirish psixologik
asoslari tahlil qilingan. A.A. Leontyevning psixolingvistik konsepsiyasining asosiy komponentlari, chet tilini o‘zlashtirishning
kognitiv va shaxsiy aspektlari, ko‘rgazmalilik psixologik funksiyalari, chet tillarini o‘qitishning intensivlashtirishning
uch darajali strukturasi hamda erta yoshda chet tilini o‘zlashtirishning psixologik xususiyatlari tadqiq etilgan. Maqolada
tarixiy-qiyosiy, tizimli-strukturaviy tahlil, kontentni tahlil qilish, qiyosiy tahlil va pedagogik modellashtirish metodlaridan
foydalanilgan. Tadqiqot natijasida A.A. Leontyev tomonidan taklif etilgan psixolingvistik tamoyillarning zamonaviy ta’lim
tizimida qo‘llash imkoniyatlari aniqlangan va tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Биография автора

  • B. O. Toshboyeva


    PhD, Andijon davlat chet tillari instituti dotsenti

Библиографические ссылки

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-maydagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha

rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoni // O‘zbekiston Respublikasi qonun

hujjatlari to‘plami. – Toshkent, 2019. – №22.

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni // O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami. – Toshkent,

– №37.

Артемов В.А. Психология обучения иностранным языкам. – М.: Просвещение, 1969. – 279 с.

Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам. – М.: Просвещение, 1965. – 229 с.

Гальперин П.Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий //

Исследования мышления в советской психологии. – М.: Наука, 1966. – С. 236-277.

Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. – М.: Просвещение, 1991. – 222 с.

Китайгородская Г.А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам. – М.: Изд-во МГУ,

– 175 с.

Леонтьев А.А. Психология общения. – М.: Смысл, 1999. – 365 с.

Леонтьев А.А. Язык, речь, речевая деятельность. – М.: Просвещение, 1969. – 214 с.

Jalolov J. Chet til o‘qitish metodikasi: Chet tillar oliy o‘quv yurtlari (fakultetlari) talabalari uchun darslik. – Toshkent:

O‘qituvchi, 2012. – 432 b.

Mahkamova G.T. Innovative pedagogical technologies in English language teaching. – Toshkent, 2017. – 148 p.

Sharipova D.I. Chet til o‘rgatish psixologiyasi. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2019. – 124 b.

Toshboyeva B.O. A.A. Leontyevning chet tillarini o‘qitishni intensivlashtirish konsepsiyasi // O‘zbekistonda ilmiy-amaliy

tadqiqotlar. – 2023. – №2. – B. 187-193.

Toshboyeva B.O. Bolalar nutqining leksik-semantik xususiyatlari va ularning gender farqlari // Zamonaviy ta’lim. –

– №6. – B. 76-83.

Toshboyeva B.O. Chet til o‘qitishda psixolingvistik yondashuvlar // Xorazm Ma’mun Akademiyasi axborotnomasi. –

– №3. – B. 142-148.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Chet tillarini o‘zlashtirishning psixolingvistik asoslari: A. A. Leontyev qarashlarining tahlili. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15429277

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>