Maktabgacha ta’lim tarbiyalanuvchilari nutqini o‘stirishda xalq og‘zaki ijodidan foydalanish metodikasini takomillashtirish

Авторы

  • Muazzam Imomova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15553214

Ключевые слова:

maktabgacha ta’lim, nutq rivojlantirish, xalq og‘zaki ijodi, ertaklar pedagogikasi, maqollar va topishmoqlar, didaktik o‘yinlar.

Аннотация

Mazkur maqolada maktabgacha ta’lim tashkiloti (MTT) tarbiyalanuvchilarining nutqini rivojlantirish jarayonida
xalq og‘zaki ijodidan foydalanish metodikasini takomillashtirish masalasi yoritilgan. Xalq ertaklari, maqollar, topishmoqlar,
matallar va tez aytishlarning bolalar nutqiy qobiliyatini rivojlantirishdagi ahamiyati tahlil qilingan. Shuningdek,
interaktiv o‘yinlar, dramatizatsiya, audio va vizual vositalar hamda innovatsion pedagogik texnologiyalardan foydalanish
bo‘yicha samarali usullar taklif etilgan.

Биография автора

  • Muazzam Imomova

    University of business and science o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

Axmedova, M. (2019). Bolalar nutqini rivojlantirishda xalq ogʻzaki ijodining oʻrni. Toshkent: Oʻzbekiston Fanlar Akademiyasi

nashriyoti.

Saidova, G. (2021). Maktabgacha yoshdagi bolalar nutqini shakllantirish metodikasi. Toshkent: Oʻqituvchi nashriyoti.

Vygotsky, L.S. (1986). Thought and Language. Cambridge, MA: MIT Press.

Karimova, D. (2020). Ertaklar orqali bolalar nutqini rivojlantirish usullari. OʻzMU Ilmiy jurnali, 3(2), 45–58.

Mahmudov, N. (2018). O‘zbek xalq og‘zaki ijodi va uning tarbiyaviy ahamiyati. Samarqand: Ma’naviyat.

G‘afurova, S. (2022). Maktabgacha ta’limda innovatsion texnologiyalar. Toshkent: Fan va Texnologiya.

Jalolov, J. (2017). Bolalar psixologiyasi va nutq rivoji. Toshkent: Sharq nashriyoti.

UNESCO. (2021). Early Childhood Education and Language Development: Global Perspectives. Paris: UNESCO

Publishing.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Maktabgacha ta’lim tarbiyalanuvchilari nutqini o‘stirishda xalq og‘zaki ijodidan foydalanish metodikasini takomillashtirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15553214