Oʻzbekistonda til ta’limida innovatsiyalar: sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalar yondashuvi

Авторы

  • Iroda Umarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15609621

Ключевые слова:

ta’lim texnologiyasi (EdTech), pedagogik innovatsiyalar, moslashuvchan ta’lim tizimlari, intellektual repetitorlik tizimlari (ITS), avtomatlashtirilgan baholash, shaxsiylashtirilgan ta’lim, o‘quv dasturlarini moslashtirish.

Аннотация

Ushbu maqolada O‘zbekiston til ta’limi sohasiga sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalarni integratsiya
qilishning dolzarbligi yoritiladi. Muallif texnologik vositalar yordamida o‘quv jarayonining samaradorligi, shaxsiylashtirilishi
va moslashuvchanligi ortayotganini ta’kidlaydi. SI asosida ishlab chiqilgan platforma va vositalarning ta’limga ta’siri tahlil
qilinadi. O‘qituvchi va texnologiyalar hamkorligi virtual yordamchilar va chatbotlar misolida ko‘rib chiqiladi. Muammo va
imkoniyatlar O‘zbekiston ta’lim tizimi kontekstida baholanadi. Ilmiy yangilik sifatida sun’iy intellekt vositalarining mahalliy
til o‘rgatish jarayoniga moslashuvi ilgari suriladi. Muallifning yondashuvi SI texnologiyalarini amaliy qo‘llash orqali o‘quvchilarning
til kompetensiyasini rivojlantirishga qaratilgan. Xulosa sifatida, SI texnologiyalarining kelajakda til ta’limi jarayonini
tubdan o‘zgartirishi qayd etiladi

Биография автора

  • Iroda Umarova


    Alisher Navoiy nomidagi
    O‘zbek tili va adabiyoti universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

Kembrij universiteti nashriyoti. (2023). Ta’limda til va sun’iy intellekt. Kembrij nashriyoti.

Vygotskiy, L. S. (1978). Ijtimoiy ong: jarayonlar rivojlanishining yuqori psixologik jihatlari. Garvard universiteti nashriyoti.

Puentedura, R. R. (2014). SAMR va TPCK: amaldagi yondashuvni sinfda qo’llash. Hippasus nashriyoti.

Mishra, P. va Koehler, M. J. (2006). Texnologik-pedagogik mazmunli bilim: kontseptual model uchun o’qituvchi bilimi.

O‘quvchilar kolleji jurnali, 108(6), 1017–1054.

Stokvell, G. (2012). Kompyuter yordamida til o‘rganish: tadqiqot va amaliyotda xilma-xillik. Kembrij universiteti nashriyoti.

Yilmaz, R. M. va Yilmaz, F. G. K. (2020). Ta’limdagi tilni o‘rganish tahlillari va sun’iy intellekt: tizimli sharh. Tadqiqot va

ishlanmalarga ko‘ra ta’lim texnologiyalari, 68(5), 2461–2489.

Atherton, P. (2022). NLP-ga asoslangan chatbotlarning talabalarning so‘zlashuv ravonligiga ta’siri. Journal of Language

Learning Technologies, 45(3), 123–135.

Braun, T., Garsiya, M. va Li, S. (2021). Ta’limda AI: imkoniyatlar va muammolar. Ta’lim texnologiyasi tadqiqotlari, 39(2),

–102.

Garsiya, M. va Li, S. (2023). Til ta’limida gamifikatsiya: Lotin Amerikasidagi amaliy tadqiqot. TESOL choraklik, 57(1),

–60.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Oʻzbekistonda til ta’limida innovatsiyalar: sun’iy intellekt va raqamli texnologiyalar yondashuvi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15609621

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 > >>