Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy kompеtеnsiyalarini rivojlantirishning hozirgi holati va o‘ziga xosligi

Авторы

  • Muxlisa Beknazarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16747628

Ключевые слова:

kompetensiya, pedagogik bilim, o‘qitish ko‘nikmalari, texnologik bilimlar, interaktivlik, sezgirlik, pragmatika, kognitiv, bilish faoliyati

Аннотация

Mazkur ilmiy tadqiqotda ta’lim transformatsiyasi sharoitida bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining
kasbiy kompetensiyalarini rivojlantirish masalasi ilmiy-nazariy va amaliy jihatdan yoritilgan. Tadqiqotda ta’lim tizimida yuz
berayotgan zamonaviy o‘zgarishlar, yangi yondashuvlar, raqamli texnologiyalar, integratsiyalashgan o‘quv uslublari boshlang‘
ich sinf o‘qituvchisi oldiga qo‘yilayotgan yangi talablarni shakllantirayotgani ta’kidlanadi. Tadqiqotda bo‘lajak o‘qituvchilarning
kasbiy kompetensiyasining tarkibiy tuzilmasi, mazmuni va rivojlanish bosqichlari tahlil qilinib, ularning pedagogik,
didaktik, axborot-kommunikatsion va reflektiv kompetensiyalarini shakllantirishga qaratilgan zamonaviy metodik
yondashuvlar ishlab chiqilgan

Биография автора

  • Muxlisa Beknazarova


    Oliy ta’limni rivojlantirish tadqiqotlar markazi tayanch doktaranti

Библиографические ссылки

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent: Adolat, 2020. https://lex.uz/docs/-5013007

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2025-yil 28-apreldagi PF–73-son Qarori “Pedagog kadrlar tayyorlash tizimini

yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”. https://www.lex.uz/uz/docs/-7499721

2022–2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi. – 120-b.

To‘raxo‘jaeva Sh., Sattorova N. va boshq. Pedagogik texnologiyalar. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2021. – 220-b.

Juraqulova D.X. Kasbiy pedagogik kompetensiyalar: mohiyati, shakllanishi va rivojlanishi. – Toshkent: TDPU, 2022.

– 200-b.

G‘ulomova M.Q. Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi. – Toshkent: Ilm ziyo,

– 120-b.

Axunova D.A. Boshlang‘ich ta’limda innovatsion yondashuvlar. – Toshkent: Yangi asr avlodi, 2021. – 100-b.

Mamatqulova D.N. Pedagogik kompetensiya: mazmuni va tarkibiy tuzilmasi // Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar jurnali.

– 2023. – №2. – B. 34–38.

Vafoyeva Sh.A. Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirish. – Ilmiy

maqola. – 2022. – 10-b.

Shishov S.E., Kalney V.A. Monitoring kachestva obrazovaniya. – Moskva: Pedagogika, 2000. – 66-b.

Zimnyaya I.A. Pedagogicheskaya psihologiya. – Moskva: Logos, 2004. – 100-b.

Hutmacher W. Key Competencies for Europe. – Strasbourg: Council of Europe, 2001. – 20-b.

OECD. Teachers Matter: Attracting, Developing and Retaining Effective Teachers. – Paris: OECD Publishing, 2005.

– 15-b.

Опубликован

2025-08-01

Как цитировать

Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy kompеtеnsiyalarini rivojlantirishning hozirgi holati va o‘ziga xosligi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(8). https://doi.org/10.5281/zenodo.16747628