O‘qituvchilarning sun’iy intellekt bo‘yicha kompetentligini rivojlantirishda metodik yondashuv

Авторы

  • Nargiza Najmetdinova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16814688

Ключевые слова:

sun’iy intellekt, metodik yondashuv, raqamli savodxonlik, ta’lim innovatsiyalari, SI vositalari, pedagogik texnologiyalar, tanqidiy fikrlash

Аннотация

Ushbu maqolada ta’lim tizimida sun’iy intellekt (SI) texnologiyalaridan samarali foydalanish bo‘yicha o‘qituvchilarning
kompetentligini shakllantirish va rivojlantirish masalalari tahlil qilinadi. Metodik yondashuv asosida SI vositalarini
o‘quv jarayoniga integratsiya qilish mexanizmlari, ularning pedagogik imkoniyatlari hamda o‘qituvchilarning kasbiy
rivojiga ta’siri ilmiy asosda yoritiladi. Shuningdek, o‘qituvchilarning SI vositalarini tanqidiy tahlil qilish, axloqiy va ijtimoiy
jihatdan baholay olish kompetensiyalarini rivojlantirish zarurati asoslanadi. Tadqiqot natijalari o‘qituvchilar uchun metodik
materiallar, masofaviy kurslar va interaktiv platformalarni ishlab chiqish orqali ularning raqamli savodxonligini, innovatsion
tafakkurini hamda ta’limga yondashuvlarini yangilash muhimligini ko‘rsatadi

Биография автора

  • Nargiza Najmetdinova


    Buxoro davlat tibbiyot instituti tyutori,
    BDU mustaqil izlanuvchisi

Библиографические ссылки

UNESCO. (2021). AI and Education: Guidance for Policy-Makers. Paris: United Nations Educational, Scientific and

Cultural Organization. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376709

International Society for Technology in Education. (2017). ISTE Standards for Educators. ISTE. https://www.iste.org/

standards/for-educators

Хуторской, А. В., & Федорова, Л. А. (2021). Формирование цифровой дидактической компетентности

учителя в условиях трансформации образования. Высшее образование в России, 30(6), 109–117. https://doi.

org/10.31992/0869-3617-2021-30-6-109-117

Кенжебекова, З. А. (2022). Технопедагогическая инклюзивная компетентность педагогов в образовательном

пространстве: инновационный подход. Вестник Южно-Казахстанского педагогического университета, 3(83),

–22.

Ortiqboyev, B. N. (2023). Sun’iy intellekt vositalari bilan ishlashda o‘qituvchilarning algoritmik fikrlash salohiyatini

shakllantirish

masalalari. O‘zbekiston pedagogik axborotnomasi, 3(97), 45–51.

Qurbonov, M. Q. (2024). Muqobil baholash tizimlarini sun’iy intellekt asosida joriy etishning o‘qituvchilar motivatsiyasiga

ta’siri. Axborot texnologiyalari va ta’lim, 2(14), 58–64.

Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. European Commission.

Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A framework for teacher knowledge.

Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x

Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2019). Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching

and Learning. Boston: Center for Curriculum Redesign

Опубликован

2025-08-01

Как цитировать

O‘qituvchilarning sun’iy intellekt bo‘yicha kompetentligini rivojlantirishda metodik yondashuv. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(8). https://doi.org/10.5281/zenodo.16814688

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 173 174 175 176 177 178 179 180 181 > >>