Kommunikativ kompetensiyani shakllantirish uchun til o‘qitishda autentik materiallarning o‘rni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14498573Ключевые слова:
kommunikativ kompetentsiya, autentik materiallar, real dunyo, media, grammatik, sotsiolingvistik, diskurs, strategik, aloqa.Аннотация
Ushbu maqola kommunikativ kompetentsiyaning asosiy tarkibiy qismlarini va tilni o‘rganishda autentik
materiallarning muhim rolini tahlil qiladi. Canale va Swain ta’rifiga ko‘ra, kommunikativ kompetentsiya to‘rtta asosiy
komponentni o‘z ichiga oladi: grammatik kompetentsiya, sotsiolingvistik kompetentsiya, diskurs kompetentsiyasi va
strategik kompetentsiya. Gazetalar, filmlar, radioeshittirishlar va real suhbatlar kabi autentik materiallar o‘quvchilarga
tilni real kontekstda tabiiy shaklda o‘rganish imkoniyatini taqdim etadi. Maqolada autentik materiallarni o‘quv jarayoniga
kiritishning qiyinchiliklari va afzalliklari, shuningdek, ularning o‘quvchilarning mustaqilligi, motivatsiyasi va amaliy muloqot
ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi roli muhokama qilinadi. Tadqiqot, autentik materiallarning sinfdagi o‘rganish va real
hayotdagi tildan foydalanish o‘rtasidagi tafovutni kamaytirishdagi ahamiyatini ta’kidlab, tilni yaxlit o‘zlashtirishga xizmat
qilishini ko‘rsatadi.
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.