Maktab ta’limida o‘quv tadqiqot ishlarini tashkil etish – pedagogik muammo sifatida
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17213805Ключевые слова:
Umumiy o‘rta ta’lim, o‘quv-tadqiqot ishi, tadqiqotchilik ko‘nikmalari, ta’lim muassasasining obyektiv va subyektiv imkoniyatlari.Аннотация
Maqolada jahon va mahalliy ilmiy tajribalar qiyosiy tahlil qilinib, maktablarda tadqiqotchilik faoliyatini samarali
yo‘lga qo‘yishning obyektiv va subyektiv shart-sharoitlari keltirilgan. Xususan, laboratoriya va namoyishli tajriba ishlari
orqali o‘quvchilarda ijodkorlik, muammoli vaziyatlarda mustaqil qaror qabul qilish, tabiiy-ilmiy savodxonlik hamda keyingi
akademik ta’limga yo‘naltirilish imkoniyatlari tahlil qilingan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, maktab fizika ta’limida o‘quv-tadqiqot
faoliyatini olib borish dolzarb pedagogik masala sifatida belgilangan.
Библиографические ссылки
1. О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 19-martdagi “Fizika sohasidagi ta’lim sifatini oshirish va ilmiy tadqiqotlarni
rivojlantirish chora-tadbirlari tо‘g‘risida”gi PQ–5032-son qarori// https://lex.uz/docs/5338558
2. Мещеряков Б.Г., Зинченко В.П. Болшой психологический словар − М.: АСТ. − 2009. − 816 с.
3. O‘zbek tili izohli lug‘ati. “O‘zbekiston Milliy ensiklopediyasi”. – Toshkent, Davlat ilmiy nashriyoti, 2000. - 2-jild. – 461-
532 b.
4. Леонтович А.В. Концептуалные основания моделирования исследова-телской деятелности учащихся //
Школные технологии. − 2006. - №5. - С.63-71.
5. Проказова. О.Г. Организaции исследователской деятелности учащихся в школе. Автореф. дисс. канд. пед наук.
– Астрахан, 2010. − 22 с.
6. Кравцова Е.Ю. Педагогические условия учебно-исследователской деятелности учащихся старших классов
общеобразователных учреждений при изучении дисциплин естественнонаучного цикла. Автореф. дисс. канд.
пед наук. – Северо-Кавказский федералный университет, 2014. - − 24 с.
7. Воробева А.В. Исследователские компетенции современного школника: сущност и содержание. Педагогика и
психология. 2013. №3. – С.91-95.
8. Suyarov K.T. Maktab o‘quvchilarida o‘quv tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirishning psixologik-pedagogik
shart-sharoitlari. Monografiya. Chirchiq, 2023. –104 b.
9. Narziyeva N.N. Umumta’lim maktab о‘quvchilarida tayanch kompetensiyalar asosida tadqiqotchilik kо‘nikmalarini
shakllantirish. Ped. fan. bо‘yicha falsafa doktori diss. avtoref. – Samarqand, SamDU, – 2019. – 21 b.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.