O‘qituvchilarida kompetensiyaviy yondashuv asosida kasbiy madaniyatni rivojlantirishning shartlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14938186Ключевые слова:
kasbiy madaniyat, kasbiy faoliyat, refleksiya, o‘z-o‘zini nazorat qilish, o‘z-o‘zini baholash, psixologik, pedagogik.Аннотация
Ushbu maqolada o‘qituvchilarning kasbiy madaniyatini rivojlantirish muammosining dolzarbligi va nazariy
asoslari, maktab o‘qituvchilarining kasbiy madaniyatini rivojlantirish jarayoni, o‘z-o‘zini nazorat qilish, o‘zini o‘zi qadrlash,
reflektiv va ijodiy fikrlash, qiymat-gnoseologik va faoliyat-ijodiy tahlil jarayonlari yoritilgan. Shuningdek, tuzilmalar va
tarkibiy qismlarning mazmuni tahlil qilingan. Maqolada maktab o‘qituvchilarining kasbiy madaniyatini rivojlantirishning
psixologik-pedagogik xususiyatlari va tarkibiy qismlari ko‘rsatilgan. Maktab o‘qituvchisining kasbiy-shaxsiy jihatdan
o‘z mavqeini mustaqil belgilashi, o‘z-o‘zini tarbiyalash, o‘z-o‘zini takomillashtirish, o‘z-o‘zini rivojlantirish va “o‘z-o‘zini
mukammal darajadagi mutaxassis” sifatida anglashning mohiyati va ahamiyati ochib berilgan. Pedagogik mahoratning
serqirra usullarini egallash muhim vazifa sifatida ta’kidlangan. Bu o‘qituvchilarning kasbiy madaniyatini oshirish yo‘lidagi
murakkab va og‘ir jarayonda birinchi, ammo oxirgi emas, muhim qadamlardan biri hisoblanadi. U o‘qituvchining o‘z-o‘zini
tarbiyalashi, mukammallashtirishi va rivojlantirishiga asos bo‘ladi.
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.