O‘quvchilarni tejamkorlikka o‘rgatish bo‘yicha bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari uchun uslubiy tavsiyalar
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15204073Ключевые слова:
Tejamkorlik, iqtisodiy tarbiya, iqtisodiy bilim, darsda iqtisodiy tushunchalar, isrofgarchilikka qarshi tarbiya, tejamkorlik dars ishlanmalari, o‘quvchilarda tejamkorlik ko‘nikmasini shakllantirish, iqtisodiy madaniyat, boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi, iqtisodiy savodxonlik, fanlararo integratsiya, darsda amaliy mashg‘ulot, interfaol metodlar, zamonaviy dars uslublari.Аннотация
Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tejamkorlik ko‘nikmalarini shakllantirishning ahamiyati,
bu boradagi pedagogik yondashuvlar hamda bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari uchun uslubiy tavsiyalar yoritilgan.
Unda o‘quvchilarga iqtisodiy bilim berishning ilk bosqichlari, kundalik hayotda tejamkorlikni targ‘ib qilishning samarali
usullari va dars jarayonida qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan interaktiv metodlar tahlil qilinadi. Shuningdek, maqolada o‘qituvchilarni
tayyorlash jarayonida tejamkorlik madaniyatini shakllantirishga qaratilgan mashg‘ulotlar namunasi ham taklif etiladi.
Maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini tejamkorlikka o‘rgatishning maqsadi, usullari yoritiladi. Tejamkorlik tarbiyasining
erta yoshdan boshlab shakllanishi zarurligi asoslab beriladi. Muallif bu borada o‘quvchilarning yosh xususiyatlariga
mos metodlarni qo‘llashni taklif etadi. Dars jarayonida tejamkorlikka o‘rgatishda o‘yinli, interaktiv va amaliy yondashuvlar
samarador deb topiladi. Bo‘lajak o‘qituvchilarni tayyorlashda bu mavzuning nazariy va amaliy asoslariga urg‘u beriladi.
Muallif tomonidan ilgari surilgan tavsiyalar tizimli va qo‘llanmaga mos tarzda taqdim etiladi. Tadqiqotning ilmiy yangiligi –
tejamkorlik tarbiyasiga kompleks yondashuv va innovatsion usullarning integratsiyasidadir. Maqola pedagogik amaliyot
uchun amaliy ahamiyatga ega.
Библиографические ссылки
Mukhammedovich, K. F. (2021). Development of Students’ Thrift Skills in Solving Tasks. International Journal of Human
Computing Studies, 4(1), 29-33.
Kasimov, F., Qosimova, M., & Hakimova, M. (2023). A System for Developing Creative Thinking Skills of Primary
School Students by Teaching Them How to Compose a Problem (Using the Example of Grades 1-2). In E3S Web of
Conferences (Vol. 420, p. 06038). EDP Sciences.
Kasimov, F. M., & Go‘zalxon, A. (2023, March). Dars jarayonida interfaol metodlardan foydalanish imkoniyatlari. In E
Conference Zone (pp. 74-80).
Kasimov, F. M., & Go‘zalxon, A. (2023, September). Boshlang‘ich sinflarda matematikani o‘qitishda innovatsion yondashuv.
In The Role of Sciences in the Formation of Unusual Thinking Skills in Young Students: International Scientific-
Practical Conference (Czech). (pp. 58-61).
Muxamedovich, K. F., & Ilxomovna, U. Z. (2023). Interfaol usullar orqali boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida hisoblash
malakasini shakllantirish metodik muammo sifatida. Pedagogs jurnali, 1(1), 740-740.
Muxamedovich, K. F., & Ilxomovna, U. Z. (2023). Methodology for Forming Calculation Skills in Pupils of Primary Class
Through Interactive Methods. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 17, 22-27.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.