Talabalarda axborot madaniyatini shakllantirish metodikasi
DOI:
https://doi.org/10.5281/10.5281/zenodo.15237453Ключевые слова:
axborot madaniyati, raqamli savodxonlik, talaba, axborot texnologiyalari, ta’lim metodikasi, mustaqil fikrlash, interaktiv yondashuv.Аннотация
Hozirgi vaqtlargacha axborot tizimlari hayotimizda muhim rol o‘ynab kelmoqda. Yoshlarga axborot madaniyatini
shakllantirish esa dolzarb vazifalardan biri bo‘lib qolmoqda. Ushbu maqolada talabalarda axborot madaniyatini
shakllantirishning samarali metodikalari yoritilgan. Axborotga ishlov berish, uni tahlil qilish, ishonchli manbalarni tanlay
olish hamda raqamli savodxonlikni rivojlantirish masalalari asosiy e’tiborga olingan. Shuningdek, zamonaviy axborot
texnologiyalaridan foydalanish bo‘yicha amaliy tavsiyalar, interaktiv yondashuvlar va o‘quvchilarning mustaqil fikrlash
ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiluvchi uslublar bayon etilgan. Tadqiqot natijalari asosida axborot madaniyatini rivojlantirish
bo‘yicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Библиографические ссылки
Karimov I.A. “Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch”. – Toshkent: Ma’naviyat, 2008.
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent, 2020. https://lex.uz/ru/docs/-5013007
O‘zbekiston Respublikasining “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi”. – Toshkent, 1997.
Qurbonov Sh.Q. “Axborot madaniyati asoslari”. – Toshkent: TDPU nashriyoti, 2019.
Islomov Z., Qodirova S. “Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va ta’lim”. – Toshkent: Fan, 2021.
Rajabov A. “Talabalarda axborot madaniyatini shakllantirishning pedagogik asoslari”. – Ilmiy maqola, “Pedagogik
ta’lim” jurnali, 2022, №4.
Xamidova M. “Axborot jamiyatida yoshlarning axborotga munosabatini shakllantirish”. – Toshkent: Ilm-Ziyo, 2020.
“Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasi. – www.lex.uz
UNESCO. “Media and Information Literacy: Policy and Strategy Guidelines”. – Paris, 2013.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.