Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari tarbiyasida ota-onalar bilan hamkorlikni tashkil etish metodikasi

Авторы

  • Madinabonu Fayziyeva Автор
  • Matlab Tilavova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15252544

Ключевые слова:

o‘qituvchi, ota-onalar bilan muloqot, ta’lim-tarbiya jarayoni, hamkorlik usullari, bolani voyaga yetkazishda oilaning o‘rni, maktab muassasasi, metodik yondashuvlar, suhbatlar, sinf yig‘ilishlari

Аннотация

Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining tarbiyasida ota-onalar bilan samarali hamkorlikni
yo‘lga qo‘yishning metodik asoslari yoritiladi. Oila va maktab o‘rtasida sog‘lom muloqotni tashkil etish bolalarning shaxsiyati
va aqliy salohiyatining shakllanishiga kuchli ta’sir ko‘rsatadi. Ushbu maqolada aynan boshlang‘ich ta’lim bosqichida
bolalarning muvaffaqiyatli o‘sishi va o‘qishidagi muhim omil sifatida ota-onalar ishtirokining ahamiyati tahlil qilinadi. Shuningdek,
ota-onalar bilan ishlashning zamonaviy yo‘llari, ularni tarbiyaviy faoliyatga faol jalb etish usullari va hamkorlik
samaradorligini oshirishga doir takliflar keltirib o‘tiladi.
Ota-onalar, o‘qituvchilar va o‘quvchilar o‘rtasidagi hamkorlik o‘zaro ishonch va hurmat asosida shakllanmoqda. Ayni
paytda ayrim oilalarda tarbiya asosiy ijtimoiy institut sifatida qaralmoqda va maktablar ota-onalar bilan uzviy aloqani
yo‘lga qo‘yishga intilmoqda. Shu bilan birga, yangi turdagi hamkorlik munosabatlari rivojlanmoqda. Ota-onalar farzandlarining
ilk ustozlari bo‘lib, ularning tarbiyasida beqiyos o‘rin egallaydi. Ular uy sharoitida rag‘batlantiruvchi muhit yaratib,
dars tayyorlashda yordam berishlari, shuningdek, bolaning iste’dodi va qiziqishini rivojlantiruvchi mashg‘ulotlarni tashkil
etishlari lozim. Agar inson yetarli tarbiyani olmagan bo‘lsa, uning bilimlari jamiyat uchun ijobiy emas, balki salbiy oqibatlarga
olib kelishi mumkin. Chunki bilimli, ammo odob-axloqdan yiroq inson o‘z bilimidan noto‘g‘ri foydalanib, atrofdagilarga
zarar yetkazishi ehtimoldan xoli emas.

Биографии авторов

  • Madinabonu Fayziyeva


    Osiyo Xalqaro Universiteti, Ta’lim va tarbiya nazariyasi va
    metodikasi yo‘nalishi, 1-kurs magistranti

  • Matlab Tilavova

    Ilmiy rahbar:  (PhD)

Библиографические ссылки

Zilola, G. Pedagogik psixologiya. – 2015.

Karimov, T. Oila va maktab: hamkorlik asoslari. – 2018.

Turg‘unov, K. Ta’lim jarayonida ota-ona ishtiroki. – 2017.

Ergashev, A. Bolalar psixologiyasi. – 2016.

Khamroev, R. Pedagogik faoliyatda kommunikatsiya. – 2019.

To‘raqulov, A. Ota-ona va farzand munosabatlari. – 2020.

Khamidova, R. Ota-onalar va o‘qituvchilar hamkorligi: ota-onalarning ta’limdagi roli va ta’siri. [scientific-jl.org]

Ismailov, J. Ota-ona va farzandlar o‘rtasidagi munosabatlarning lingvistik-badiiy tahlili. [jeev.innovascience.uz]

Raxmatova, D. Ota-ona, maktab va o‘qituvchi hamkorligidagi harakat ta’limni qo‘llab-quvvatlashning samarali usulidir.

[oriens.uz]

Shonov, S. Umumta’lim maktablari va ota-onalar hamkorligining pedagogik-psixologik asoslari. [journal.jdpu.uz]

Mahmudov, A. Amaliyotchi-psixolog va ota-ona hamkorligida ta’lim jarayonining psixologik xususiyatlari. [ppmedu.

jdpu.uz]

Boboev, M. O‘quvchilarni tarbiyalashda pedagog va ota-onalarning hamkorligini yo‘lga qo‘yishning psixologik vazifalari.

[pedagoglar.org]

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari tarbiyasida ota-onalar bilan hamkorlikni tashkil etish metodikasi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15252544

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>