Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirishda raqamli texnologiyalardan foydalanish samaradorligi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15263677Ключевые слова:
boshlang‘ich ta’lim, metodik tayyorgarlik, raqamli texnologiyalar, pedagogik innovatsiyalar, o‘qituvchi tayyorlash, interaktiv ta’lim, zamonaviy ta’lim vositalariАннотация
Ushbu maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining metodik tayyorgarligini takomillashtirishda
raqamli texnologiyalarning roli va samaradorligi tahlil qilinadi. Tadqiqotda interaktiv ta’lim platformalari, raqamli resurslar
va zamonaviy o‘quv metodlarining o‘qituvchilik tayyorgarligiga ta’siri o‘rganilgan. Eksperimental usulda olib borilgan
tadqiqot natijalari, raqamli vositalardan foydalanish bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy ko‘nikmalarini rivojlantirish, darsni
rejalashtirish va o‘quvchilarga mos metodik yondashuvni shakllantirishda muhim omil ekanligini ko‘rsatdi. Maqolada
raqamli texnologiyalarni metodik tayyorgarlik jarayoniga integratsiya qilish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ham berilgan
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktabrdagi “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha
rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” PF–5847-son Farmoni. https://www.lex.uz/search/all?actnum=
&lang=3
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ–4851-son qarori (2020-yil 6-oktabr). “Ta’lim tizimida raqamli texnologiyalarni
keng joriy etish chora–tadbirlari to‘g‘risida.” https://lex.uz/docs/-5032128
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2022-2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi
to‘g‘risida” 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-son Farmoni. https://lex.uz/uz/docs/-5841063
Qodirova, A. M. (2021). “Boshlang‘ich ta’limda raqamli texnologiyalarning o‘rni”. Ta’lim va innovatsiya, №2(17), 23–30.
Yo‘ldosheva, X. T. (2020). “Boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarining raqamli savodxonligini shakllantirish muammolari”.
Oliy ta’limda metodik yangilanishlar, №4, 12–19.
Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). “Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge”.
Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
Dehqonova, M. Sh. (2023). Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini metodik tayyorgarligini takomillashtirish texnologiyasini
ishlab chiqish va amalga oshirish xususiyatlari. Oriental Renaissance: Innovative, Educational, Natural and
Social Sciences.
Axmedova, S. A. (2021). Pedagogik texnologiyalar va raqamli ta’lim vositalari. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika
nashriyoti, 45–78.
Bobonazarov, I. R. (2020). Metodik tayyorgarlikda innovatsion yondashuvlar. Samarqand: “Ilm ziyo” nashriyoti, 90–114.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (2023). Bo‘lajak pedagoglar uchun raqamli metodik
qo‘llanma. Toshkent: “Innovatsiya press”, 33–69.
UNESCO (2022). ICT Competency Framework for Teachers (Version 3). Paris: UNESCO Publishing, 15–38. https://
unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000371021
TDPU ichki hisobot materiallari (2023). Metodik tayyorgarlikda raqamli vositalarni qo‘llash bo‘yicha eksperiment natijalari.
Toshkent davlat pedagogika universiteti, 5–20.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.