Maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalar tafakkuri, mantiqiy fikrlarini rivojlantirishda pedagogik oʻyinlarning ahamiyati

Авторы

  • Dilnoza Mutalova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15263704

Ключевые слова:

Mantiqiy fikrlash, pedagogik o‘yinlar, maktabgacha yoshdagi bolalar, kognitiv rivojlanish, erta bolalik ta’limi, muammolarni hal qilish, faol o‘rganish

Аннотация

Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda pedagogik
o‘yinlarning roli ko‘rib chiqiladi. Erta bolalik davridagi ta’limga e’tibor qaratilib, tuzilgan, o‘yinga asoslangan faoliyat
namunalari muammolarni hal qilish va analitik fikrlash kabi kognitiv qobiliyatlarni qanday oshirishi mumkinligi ta’kidlanadi.
Maqolada turli xil o‘quv o‘yinlari bilan shug‘ullanadigan maktabgacha yoshdagi bolalarni sifatli o‘rganish orqali ushbu
o‘yinlar faol o‘rganishga yordam berishi va tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishi ko‘rsatiladi. Natijalar bolalarning
kognitiv va ijtimoiy rivojlanishini qo‘llab-quvvatlash hamda kelajakdagi o‘quv muvaffaqiyatlari uchun mustahkam poydevor
yaratish maqsadida pedagogik o‘yinlarni erta yoshdagi o‘quv dasturlariga kiritish muhimligini ta’kidlaydi

Биография автора

  • Dilnoza Mutalova


    Chirchiq davlat pedagogika universiteti oʻqituvchisi, p.f.f.d. (PhD)

Библиографические ссылки

Vygotskiy, L. S. Jamiyatdagi aql: Oliy psixologik jarayonlarning rivojlanishi. Garvard universiteti nashriyoti, 1978-yil.

Piaget, J. Bola psixologiyasi. Nyu-York: Asosiy kitoblar, 2000.

Bodrova, E., Leong, D. J. Aql vositalari: Erta bolalik ta’limiga Vygotskiy yondashuvi. 2-nashr, Pearson Education, 2007.

Anikina, V. G., Sobkin, V. S. Pedagogik o’yinlar maktabgacha yoshdagi bolalarda kognitiv faollikni rivojlantirish vositasi

sifatida. Rossiyada psixologiya: San’at darajasi, 2017-yil, № 10(4), 89–100-betlar.

Berk, L. E. Bola rivojlanishi. 9-nashr, Pearson, 2012-yil.

Case-Smith, J., O’Brayen, J. C. (tahrirlar). Bolalar va o’smirlar uchun kasbiy terapiya. 7-nashr, Elsevier, 2015-yil.

Fleer, M. Erta bolalik ta’limida o’yinning roli: Vygotskiy nuqtai nazari. Yevropa Erta Bolalik Ta’limi Tadqiqot Jurnali,

, № 16(1), 47–62-betlar.

Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A. T. O’qituvchi texnologiyasi o’zgaradi: bilim, ishonch, e’tiqod va madaniyat qanday

kesishadi. Ta’limda Texnologiya bo’yicha Tadqiqotlar Jurnali, 2019, № 42(3), 255–284-betlar.

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

Maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalar tafakkuri, mantiqiy fikrlarini rivojlantirishda pedagogik oʻyinlarning ahamiyati. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15263704