Maktabgacha ta’lim yoshidagi bolalar tafakkuri, mantiqiy fikrlarini rivojlantirishda pedagogik oʻyinlarning ahamiyati
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15263704Ключевые слова:
Mantiqiy fikrlash, pedagogik o‘yinlar, maktabgacha yoshdagi bolalar, kognitiv rivojlanish, erta bolalik ta’limi, muammolarni hal qilish, faol o‘rganishАннотация
Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarda mantiqiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishda pedagogik
o‘yinlarning roli ko‘rib chiqiladi. Erta bolalik davridagi ta’limga e’tibor qaratilib, tuzilgan, o‘yinga asoslangan faoliyat
namunalari muammolarni hal qilish va analitik fikrlash kabi kognitiv qobiliyatlarni qanday oshirishi mumkinligi ta’kidlanadi.
Maqolada turli xil o‘quv o‘yinlari bilan shug‘ullanadigan maktabgacha yoshdagi bolalarni sifatli o‘rganish orqali ushbu
o‘yinlar faol o‘rganishga yordam berishi va tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirishi ko‘rsatiladi. Natijalar bolalarning
kognitiv va ijtimoiy rivojlanishini qo‘llab-quvvatlash hamda kelajakdagi o‘quv muvaffaqiyatlari uchun mustahkam poydevor
yaratish maqsadida pedagogik o‘yinlarni erta yoshdagi o‘quv dasturlariga kiritish muhimligini ta’kidlaydi
Библиографические ссылки
Vygotskiy, L. S. Jamiyatdagi aql: Oliy psixologik jarayonlarning rivojlanishi. Garvard universiteti nashriyoti, 1978-yil.
Piaget, J. Bola psixologiyasi. Nyu-York: Asosiy kitoblar, 2000.
Bodrova, E., Leong, D. J. Aql vositalari: Erta bolalik ta’limiga Vygotskiy yondashuvi. 2-nashr, Pearson Education, 2007.
Anikina, V. G., Sobkin, V. S. Pedagogik o’yinlar maktabgacha yoshdagi bolalarda kognitiv faollikni rivojlantirish vositasi
sifatida. Rossiyada psixologiya: San’at darajasi, 2017-yil, № 10(4), 89–100-betlar.
Berk, L. E. Bola rivojlanishi. 9-nashr, Pearson, 2012-yil.
Case-Smith, J., O’Brayen, J. C. (tahrirlar). Bolalar va o’smirlar uchun kasbiy terapiya. 7-nashr, Elsevier, 2015-yil.
Fleer, M. Erta bolalik ta’limida o’yinning roli: Vygotskiy nuqtai nazari. Yevropa Erta Bolalik Ta’limi Tadqiqot Jurnali,
, № 16(1), 47–62-betlar.
Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich, A. T. O’qituvchi texnologiyasi o’zgaradi: bilim, ishonch, e’tiqod va madaniyat qanday
kesishadi. Ta’limda Texnologiya bo’yicha Tadqiqotlar Jurnali, 2019, № 42(3), 255–284-betlar.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.