Boshlang‘ich sinflarda matematika o‘qitishda mental arifmetikaning o‘rni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15316322Ключевые слова:
mental arifmetika, boshlang‘ich sinf, matematika, tez hisoblash, aqliy salohiyat, metodika, o‘qitish jarayoniАннотация
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini matematik bilimlarga qiziqtirish va ularning intellektual
salohiyatini rivojlantirishda mental arifmetikaning o‘rni va pedagogik ahamiyati keng yoritilgan. Mental arifmetika – bu
an’anaviy hisoblash usullaridan farqli ravishda, vizual va aqliy tasavvurga asoslangan tez va aniq hisoblash usuli bo‘lib,
bolalarning mantiqiy fikrlashini, diqqatini, eslab qolish qobiliyatini hamda ijodiy yondashuvini shakllantirishda muhim
vosita hisoblanadi. Maqolada boshlang‘ich sinf darslarida mental arifmetika mashqlari orqali o‘quvchilarning matematik
tafakkuri, sonlar bilan ishlash malakasi va muammoli vaziyatlarni yechish ko‘nikmalari qanday rivojlanishi tahlil qilinadi.
Shuningdek, ushbu texnologiyani dars jarayoniga integratsiya qilish usullari, pedagogik yondashuvlar, o‘qituvchilarning
roli hamda amaliy tavsiyalar keltirilgan. Tadqiqot natijalari mental arifmetikaning ta’lim sifatini oshirishdagi salmoqli o‘rnini
tasdiqlaydi va boshlang‘ich ta’limda undan samarali foydalanish bo‘yicha amaliy yo‘nalishlar beradi.
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha
rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF–5712-son Farmoni. https://lex.uz/docs/-4312785
O‘zbekiston Respublikasining 2020-yil 23-sentabrdagi “Ta’lim to‘g‘risida”gi O‘RQ–637-son Qonuni. https://lex.uz/
docs/-5013007
Yo‘ldosheva X. Boshlang‘ich ta’limda mental arifmetikaning o‘rni. – Toshkent: O‘qituvchi, 2021. – B. 60–67.
Jo‘raev Sh.S. Innovatsion ta’lim texnologiyalari. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2020. – B. 45–52.
Toshio Yamamoto. The Power of Mental Arithmetic. – Tokyo: Brain Academy Press, 2013. – P. 28–35.
Aleksandrova E.A. Metodika razvitiya matematicheskogo myshleniya u mladshikh shkolnikov. – Moskva: Prosveshchenie,
– S. 74–81.
Ziyomiddinova N.A. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun “Mental arifmetika”ning ahamiyati. – 2022.
Mahkamova M.A. Boshlang‘ich ta’lim metodikasi asoslari. – Toshkent: Fan, 2019. – B. 122–130.
Rustamova G. Development of Unconventional and Logical Thinking in Preschool Children. Academic Research in
Modern Science, 2022, 1(13), 110–113.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.