Pedagoglarda kasbiy stressning psixoemotsional holatlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15389882Ключевые слова:
stress, motivatsiya, qoniqish, kasbiy o‘zini anglash, kongruentligi, emotsional turg‘unlik, moslashuvchanlikАннотация
Maqolada zamonaviy o‘qituvchining kasbiy faoliyati katta psixoemotsional holatlar bilan bog‘liqliq ekanligi,
yuqori mas’uliyat, motivatsion va shaxsiy ishtirok, yosh maktab o‘quvchilari bilan muloqotda sezilarli hissiy zo‘riqish,
ta’limdagi o‘zgarishlar murakkabligi o‘qituvchi faoliyatining stressli xolatlarni kuzatish mumkinligi haqidagi fikrlar keltirilgan.
Psixolog olimlarning kasbiy stress jarayonini taxlili keltirilgan. O‘qituvchilarning motivatsion va qoniqqanlik darajalarini
aniqlash bo‘yicha tadqiqot natijalari bayon etilgan.
Библиографические ссылки
Ахмедова С. Г. Профессиональная деятельность и здоровье педагога / С. Г. Ахмедова. – М. : Арсенал
образования, 2010. – 160 с.
Бурдакова О. П. Критерии и показатели профессионального развития педагогов // Царскосельские чтения:
Сборник статей. – 2013. – С. 123–126.
Вербицкий А. А., Ильязова М. Д. Инварианты профессионализма: проблемы формирования. – М.: Логос, 2011.
– 288 с.
Кулюткин Ю. Н. Психологическая природа деятельности педагога // Творческая направленность деятельности
педагога: Сборник научных статей. – 1978. – С. 7–10.
Москвина Н. Б. Личностно-профессиональные деформации педагогов // Педагогическое образование и наука.
– 2004. – № 4. – С. 32–37.
Митина Л. М. Психология профессионального развития субъектов образования. – М.–СПб.: Нестор–Истор,
– 376 с.
Пак С. Н. Основные аспекты синдрома профессионального выгорания педагогов // Современные проблемы
науки и образования. – М., 2016. – № 6. – С. 23–29.
Перре М. Адаптация к стрессу. – СПб.: Речь, 2004. – С. 66–67.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.