Bo‘lajak biologiya o‘qituvchilari inklyuziv kompetentligini rivojlantirish ijtimoiy-pedagogik muammo sifatida

Авторы

  • Atanazar Raximov Автор
  • Iroda Yuldashova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15518507

Ключевые слова:

Inklyuziv ta’lim, biologiya o‘qituvchilari, kompetensiya, ijtimoiy pedagogika, pedagogik mahorat, o‘qitish usullari, O‘zbekiston, bo‘lajak o‘qituvchilar, ta’lim siyosati

Аннотация

Inklyuziv ta’lim zamonaviy ta’lim tizimining muhim jihatlaridan biri bo‘lib, barcha o‘quvchilarga ularning
jismoniy, intellektual yoki ijtimoiy xususiyatlaridan qat’i nazar teng imkoniyatlar yaratishni ta’minlaydi. Ushbu maqolada
bo‘lajak biologiya o‘qituvchilari uchun inklyuziv kompetensiyalarni rivojlantirish, shuningdek, O‘zbekiston ta’lim tizimidagi
ijtimoiy-pedagogik muammolar yoritiladi. Pedagogik mahoratni takomillashtirish, inklyuziv yondashuvni shakllantirish
va har bir o‘quvchining salohiyatini qo‘llab-quvvatlaydigan muhit yaratish zarurligi alohida ta’kidlanadi. Shuningdek,
O‘zbekistonda
inklyuziv ta’limni targ‘ib qilish va biologiya fanini o‘qitish sifatini oshirish bo‘yicha amalga oshirilayotgan
tashabbuslar tahlil qilinadi.

Биографии авторов

  • Atanazar Raximov


    Chirchiq davlat pedagogika universiteti professori, p.f.d.(DSc)

  • Iroda Yuldashova


    Ipak yo‘li innovatsiyalar universiteti o‘qituvchisi
    ChDPU mustaqil izlanuvchisi

Библиографические ссылки

Prezident Shavkat Mirziyoyevning nutqlari. (2021). Ta’lim sohasidagi islohotlar.

UNESCO. (2020). Inclusive Education: A Global Agenda.

World Health Organization. (2019). The Role of Medical Diagnosis in Education.

Heyl, T. & Marks, L. (2020). The Role of Medical Diagnosis in Inclusive Education. Harvard University Press.

Saidov, O. (2022). Zamonaviy tibbiy tashxis usullari va ularning ahamiyati. Toshkent: Pediatriya tibbiyot instituti.

Smith, J. & Brown, L. (2021). Modern Diagnostic Tools in Inclusive Education. Journal of Educational Research, 45(3),

–135.

National Institute of Health. (2022). Advancements in Medical Diagnostics and Their Impact on Learning.

European Agency for Special Needs and Inclusive Education. (2019). Statistics on Inclusive Education in Europe.

O‘zbekiston Ta’lim vazirligi. (2022). Maxsus ehtiyojli bolalarning ta’lim holati.

Safarova S.O., Yuldashova I.D. Of Educators in Implementing Inclusive Education: Improvement of Professional Inclusive

Competences // Science and Innovation International Scientific Journal, 2(12), 343–346. 2023-yil dekabr. https://

doi.org/10528/zenodo.10365033

Yuldashova I.D. Bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining inklyuziv kompetentligini rivojlantirishning nazariy tahlili // AQNJDPU

“Maxsus ta’lim muammolari: innovatsiya va istiqbollar” Respublika ilmiy-texnik anjumani materiallar to‘plami,

-yil 14-mart, 22–24-betlar.

Raximov A.K., Yuldashova I.D. Inklyuziv ta’lim tushunchasi va inklyuziv ta’limni joriy etishda zaruriy shart-sharoitlar

// NNTDPU “Gospital pedagogika sohasidagi dolzarb masalalar, ilg‘or tajribalar va istiqbollar” xalqaro ilmiy-amaliy

anjuman materiallari. 2024-yil 3-dekabr, 43–49-betlar.

Abdurasulov J. (2024). Harbiy pedagogikaning boshqa fanlar bilan aloqasi. Молодые ученые, 2(6), 48–52. https://

inacademy.uz/index.php/yo/article/view/28164

Jo‘rayev S., Abdurasulov J. (2024). Subject, Tasks and Content of Studying the Basics of Military-Patriotic Education.

Академические исследования в современной науке, 3(7), 149–153.

N.T. Sobirova, M.M. Usmanova. O‘zbekistonda inklyuziv ta’limning joriy etilishi // Yosh olimlar axborotnomasi, maxsus

son (4), 2023-yil.

Mirxalilova N.A., Maxmudova D.M. Funksional savodxonlikni shakllantirish usullari // “Uzluksiz ta’limda raqamli texnologiyalarni

joriy etishning zamonaviy tendensiyalari va istiqbollari” respublika ilmiy-amaliy anjumani. 2022-12-20.

Mirxalilova N.A., Haydarova M.R. PIRLS tadqiqoti – o‘qish savodxonligini oshirishning asosi // Ta’lim innovatsiyasi

va integratsiyasi, 17-son, 4-to‘plam, 2024-yil mart, 58–61-betlar. http://web-journal.ru/index.php/ilmiy/article/view/3827

Mirxalilova N.A., Ibragimova Sh.I. Boshlang‘ich sinf matematika darslarini tashkil qilishning o‘rganilishi // Ta’lim innovatsiyasi

va integratsiyasi, 17(4), 62–66. http://web-journal.ru/index.php/ilmiy/article/view/3828

Yuldashova I.D. Maxsus ta’lim muammolari: innovatsiya va istiqbollari // Bo‘lajak biologiya o‘qituvchilarining inklyuziv

kompetentligini rivojlantirishning nazariy tahlili. Respublika ilmiy-texnik anjumani materiallar to‘plami, 2025-yil 14-mart,

–24-betlar.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Bo‘lajak biologiya o‘qituvchilari inklyuziv kompetentligini rivojlantirish ijtimoiy-pedagogik muammo sifatida. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15518507

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>