Sinfdan tashqari tadbirlarda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarning ijtimoiy tashabbuskorligini tarbiyalash metodi

Авторы

  • Nigoraxon Latipova Автор
  • Xolboy Ibraimov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15680658

Ключевые слова:

o‘smir yosh, ijtimoiy tashabbuskorlik, sinfdan tashqari faoliyat, tarbiya metodi, o‘quvchi faolligi, loyihaviy yondashuv, ko‘ngillilik, ijtimoiy faoliyat.

Аннотация

Mazkur ilmiy ishda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarning ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda sinfdan tashqari
tadbirlarning o‘rni va samaradorligi yoritilgan. Tadqiqotda o‘quvchilarning ijtimoiy faolligi, mustaqil fikrlashi va tashabbus
ko‘rsatish qobiliyatlarini shakllantirishda turli pedagogik metod va shakllardan foydalanish yo‘llari ochib berilgan.
Shuningdek, ijtimoiy tashabbuskorlikni tarbiyalashda teatr, ko‘ngillilik, loyihaviy faoliyat va ijtimoiy amaliy mashg‘ulotlarning
ahamiyati tahlil qilingan. Ilmiy ishda eksperimental tajribalar asosida metodikaning samaradorligi isbotlab berilgan hamda
tavsiyalar ishlab chiqilgan.

Биографии авторов

  • Nigoraxon Latipova


    Qori Niyoziy nomidagi tarbiya pedagogikasi
    milliy instituti mustaqil izlanuvchisi

  • Xolboy Ibraimov


    Pedagogika fanlari doktori, akademik

Библиографические ссылки

Isakovna N.L. (2023). Pedagogical psychological capabilities of extracurricular activities in the development of social

sociability in children. American Journal of Pedagogical and Educational Research, 13, 1–7.

Abdullaeva Z. Pedagogik texnologiyalar asoslari. – T.: TDPU, 2020. Sinfdan tashqari tarbiyaviy ishlarda innovatsion

yondashuvlar va metodlar.

Latipova N.I. (2023). Talabalar ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda ta’lim muassasasining ijtimoiy-madaniy muhitini

rivojlantirishning pedagogik-psixologik asoslari. Scholar, 1(28), 20–24.

Turaev M., Qodirova G. Tarbiyaviy ishlar metodikasi. – T.: TDPU, 2019. Tarbiyaviy ishlarni tashkil qilish va o‘quvchilar

tashabbusini qo‘llab-quvvatlash usullari haqida.

Nigora L. (2023). O‘quvchilarda ijtimoiy tashabbuskorlikni rivojlantirishda sinfdan tashqari tadbirlarning pedagogik-psixologik

imkoniyatlari. Namangan davlat universiteti Ilmiy axborotnomasi, (10), 723–728.

Vygotskiy L.S. Pedagogik psixologiya. – M.: Pedagogika, 1991. O‘smir yoshdagi bolalarning psixologik rivojlanishi va

ijtimoiy faolligi haqida nazariy asoslar.

Latipova N.I. (2023). Talabalar ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda ta’lim muassasasining ijtimoiy-madaniy muhitini

rivojlantirishning pedagogik-psixologik asoslari. Scholar, 1(28), 20–24.

Xolbekova D., Egamberdiyev N. Ijtimoiy pedagogika. – T.: 2021. O‘quvchilarning ijtimoiylashuvi, tashabbuskorligi va

jamiyatda faol bo‘lishga yo‘naltirish.

Isakovna L.N. (2023). Talabalarda ijtimoiy tashabbuskorlikni rivojlantirishda pedagogik hamkorlikning o‘ziga xos xususiyatlari.

Science and Innovation, Special Issue 12, 242–246.

Muminova G.A. O‘quvchilarni ijtimoiy hayotga tayyorlashda tarbiyaviy ishlar samaradorligini oshirish yo‘llari. Pedagogik

innovatsiyalar jurnali, 2022.

Yusupova D.N. Sinfdan tashqari ishlarni tashkil etishning pedagogik asoslari. – TDPU, metodik qo‘llanma, 2021.

Latipova N.I. (2024). 5–9-sinf o‘quvchilarida sinfdan tashqari mashg‘ulot orqali ijtimoiy tashabbuskorlik jarayonining

nazariy asoslari. Экономика и социум, №6-2(121), 393–397.

Опубликован

2025-06-05

Как цитировать

Sinfdan tashqari tadbirlarda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarning ijtimoiy tashabbuskorligini tarbiyalash metodi. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(6). https://doi.org/10.5281/zenodo.15680658