Sinfdan tashqari tadbirlarda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarning ijtimoiy tashabbuskorligini tarbiyalash metodi
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15680658Ключевые слова:
o‘smir yosh, ijtimoiy tashabbuskorlik, sinfdan tashqari faoliyat, tarbiya metodi, o‘quvchi faolligi, loyihaviy yondashuv, ko‘ngillilik, ijtimoiy faoliyat.Аннотация
Mazkur ilmiy ishda o‘smir yoshdagi o‘quvchilarning ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda sinfdan tashqari
tadbirlarning o‘rni va samaradorligi yoritilgan. Tadqiqotda o‘quvchilarning ijtimoiy faolligi, mustaqil fikrlashi va tashabbus
ko‘rsatish qobiliyatlarini shakllantirishda turli pedagogik metod va shakllardan foydalanish yo‘llari ochib berilgan.
Shuningdek, ijtimoiy tashabbuskorlikni tarbiyalashda teatr, ko‘ngillilik, loyihaviy faoliyat va ijtimoiy amaliy mashg‘ulotlarning
ahamiyati tahlil qilingan. Ilmiy ishda eksperimental tajribalar asosida metodikaning samaradorligi isbotlab berilgan hamda
tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Библиографические ссылки
Isakovna N.L. (2023). Pedagogical psychological capabilities of extracurricular activities in the development of social
sociability in children. American Journal of Pedagogical and Educational Research, 13, 1–7.
Abdullaeva Z. Pedagogik texnologiyalar asoslari. – T.: TDPU, 2020. Sinfdan tashqari tarbiyaviy ishlarda innovatsion
yondashuvlar va metodlar.
Latipova N.I. (2023). Talabalar ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda ta’lim muassasasining ijtimoiy-madaniy muhitini
rivojlantirishning pedagogik-psixologik asoslari. Scholar, 1(28), 20–24.
Turaev M., Qodirova G. Tarbiyaviy ishlar metodikasi. – T.: TDPU, 2019. Tarbiyaviy ishlarni tashkil qilish va o‘quvchilar
tashabbusini qo‘llab-quvvatlash usullari haqida.
Nigora L. (2023). O‘quvchilarda ijtimoiy tashabbuskorlikni rivojlantirishda sinfdan tashqari tadbirlarning pedagogik-psixologik
imkoniyatlari. Namangan davlat universiteti Ilmiy axborotnomasi, (10), 723–728.
Vygotskiy L.S. Pedagogik psixologiya. – M.: Pedagogika, 1991. O‘smir yoshdagi bolalarning psixologik rivojlanishi va
ijtimoiy faolligi haqida nazariy asoslar.
Latipova N.I. (2023). Talabalar ijtimoiy tashabbuskorligini rivojlantirishda ta’lim muassasasining ijtimoiy-madaniy muhitini
rivojlantirishning pedagogik-psixologik asoslari. Scholar, 1(28), 20–24.
Xolbekova D., Egamberdiyev N. Ijtimoiy pedagogika. – T.: 2021. O‘quvchilarning ijtimoiylashuvi, tashabbuskorligi va
jamiyatda faol bo‘lishga yo‘naltirish.
Isakovna L.N. (2023). Talabalarda ijtimoiy tashabbuskorlikni rivojlantirishda pedagogik hamkorlikning o‘ziga xos xususiyatlari.
Science and Innovation, Special Issue 12, 242–246.
Muminova G.A. O‘quvchilarni ijtimoiy hayotga tayyorlashda tarbiyaviy ishlar samaradorligini oshirish yo‘llari. Pedagogik
innovatsiyalar jurnali, 2022.
Yusupova D.N. Sinfdan tashqari ishlarni tashkil etishning pedagogik asoslari. – TDPU, metodik qo‘llanma, 2021.
Latipova N.I. (2024). 5–9-sinf o‘quvchilarida sinfdan tashqari mashg‘ulot orqali ijtimoiy tashabbuskorlik jarayonining
nazariy asoslari. Экономика и социум, №6-2(121), 393–397.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.