Maktab o‘quvchilarining tarixiy jarayonlarni idrok etishida badiiy adabiyotlarning o‘rni

Авторы

  • Nafisa Akbutayeva Автор
  • Faniya Axmedshina Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16439103

Ключевые слова:

badiiy adabiyot, tarixni o‘qitish metodikasi, fanlararo integratsiya, pedagogik innovatsiya

Аннотация

Ushbu maqolada maktabda tarix fanini o‘qitish jarayonida badiiy adabiyotlardan foydalanishning pedagogik
ahamiyati tadqiq etilgan. Tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, badiiy adabiyotlar tarixiy bilimlarni shakllantirish bilan birga, o‘quvchilarda
milliy-maʼnaviy tarbiyani rivojlantirishda ham muhim rol o‘ynaydi. Maqolada badiiy matnlarning metodik jihatlari
tahlil qilinib, ularning taʼlim jarayonidagi samaradorligi asosli tarzda yoritib berilgan

Биографии авторов

  • Nafisa Akbutayeva


    JDPU Ijtimoiy-gumanitar fanlarni o‘qitish metodikasi
    (tarix) fakulteti 1-kurs magistranti

  • Faniya Axmedshina

    Ilmiy rahbar: 
    JDPU, tarix fanlari doktori, professor

Библиографические ссылки

Abdurahmonov S. Tarix darslarida badiiy adabiyotlardan foydalanishning innovatsion usullari. Pedagogik innovatsiyalar,

№4, 2021.

Ahmedov J. M. Abdulla Qodiriy va milliy tarixni taʼlimda o‘rganish. Toshkent: Fan va texnika, 2019.

Bag‘ibekova X. A. Badiiy adabiyot vositasida o‘quvchilarda maʼnaviy-axloqiy sifatlarni rivojlantirishning nazariy-amaliy

asoslari. ORIYENS, 2025.

Davronov S. Fanlararo integratsiya va tarix darslari samaradorligi. Yosh pedagog, №4, 2021.

G‘useynzoda M. X. Taʼlimda badiiy adabiyotlardan samarali foydalanish usullari. Toshkent: O‘zbekiston Milliy Universiteti

nashriyoti, 2018.

Ismoilova M. B. O‘quvchilarda tafakkurni rivojlantirishda badiiy asarlarning o‘rni. PEDAGOGS, 2024.

Karimov R. Tarix va adabiyot integratsiyasi: Nazariya va amaliyot. Toshkent: O‘qituvchi, 2022.

Kenjayev T. O‘zbek adabiyotidagi badiiy asarlarni tahlil qilish orqali o‘quvchilarning tanqidiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirish.

Zenodo, 2024.

Nazarov B. Tarix fanini o‘qitishda interfaol metodlar. Toshkent: Maʼnaviyat, 2023.

Nurmatov Sh. B. Tarix darslarida badiiy adabiyotlardan foydalanishning pedagogik jihatlari. Pedagogika va psixologiya

ilmiy jurnali, 2020, №3.

Nurmatov Sh. B. Tarix darslarida badiiy adabiyotlardan foydalanish. 2020.

Qodiriy A. O‘tkan kunlar. Toshkent: G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot, 2018.

Qodirov P. Yulduzli tunlar. Toshkent: Sharq, 2020.

Rahimov E. Pedagogik texnologiyalar va zamonaviy taʼlim. Toshkent: O‘zbekiston, 2022.

Saidova L. Badiiy adabiyotlarning psixologik taʼsiri. Psixologiya jurnali, №2, 2024.

Temur A. Temur tuzuklari. Toshkent: Sharq, 2017.

To‘rayeva M. Badiiy matn orqali tarixni o‘qitish metodikasi. Toshkent: TDPU nashriyoti, 2020.

Toshmatova D. Milliy qadriyatlarni shakllantirishda adabiyotning roli. Madaniyat va sanʼat, №1, 2025.

Xolmirzayev A. Tarixiy tafakkurni shakllantirishning pedagogik asoslari. Toshkent: Fan, 2021.

Yusupov N. Tarix va adabiyot fanlarini integratsiyalash usullari. Ilmiy tadqiqotlar, №3, 2023.

Johnson R., & Smith L. Using Literature to Teach History: Enhancing Student Engagement and Critical Thinking.

Journal of Educational Research, 2017, Vol. 110, No. 2.

Kozlova I. A. Pedagogicheskie texnologii ispolzovaniya xudozhestvennoy literatury na urokakh istorii. Vestnik Pedagogiki,

, №5.

UNESCO. Global Citizenship Education: Topics and Learning Objectives. Paris: United Nations Educational, Scientific

and Cultural Organization, 2015.

Wineburg S. Why Learn History (When It’s Already on Your Phone). Chicago: University of Chicago Press, 2018.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Maktab o‘quvchilarining tarixiy jarayonlarni idrok etishida badiiy adabiyotlarning o‘rni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.16439103

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >>