Boshlang‘ich ta’limda 4 “K” kompetensiyalarini rivojlantirishdagi muhim dolzarbliklar
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16877460Ключевые слова:
4K model, tanqidiy fikrlash, hamkorlik, muloqot, kreativlik, kompetensiya, shaxsiy fazilatАннотация
Boshlang‘ich ta’lim jarayonida o‘quvchilarning kreativlik, tanqidiy fikrlash, kommunikativ ko‘nikmalar va
hamkorlikdan iborat 4 “K” kompetensiyalarini rivojlantirish ularning intellektual, ijtimoiy va shaxsiy rivojlanishida muhim
ahamiyat kasb etadi. Zamonaviy ta’lim tizimi nafaqat bilim berishga, balki o‘quvchilarning mustaqil fikrlash, ijodkorlik,
muammolarni tahlil qilish va jamoada samarali ishlash qobiliyatlarini shakllantirishga yo‘naltirilgan. 4 “K” kompetensiyalari
yosh avlodni kelajakdagi raqobatbardosh hayotga tayyorlashning asosiy omillaridan biri hisoblanadi. Boshlang‘ich
sinfda ushbu kompetensiyalarni rivojlantirish o‘quvchilarning ijtimoiy faolligi, moslashuvchanligi va innovatsion fikrlashini
kuchaytiradi.
Библиографические ссылки
“O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash” to‘g‘risida O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining Farmoni, 2019-yil 29-aprel, PF–5712-son. – O‘zbekiston Respublikasi qonun
hujjatlari to‘plami, 2019-y.
“Ta’lim sifatini baholash va xalqaro reytinglarda mamlakatimiz o‘rnini yaxshilash chora-tadbirlari” to‘g‘risida O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining Qarori, 2020-yil 6-noyabr, PQ–4884-son.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s
Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman.
Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco: Jossey-Bass.
Robinson, K. (2011). Out of Our Minds: Learning to be Creative. Oxford: Capstone Publishing

Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.