Maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilarini inklyuziv faoliyatga tayyorlashning ijtimoiy-pedagogik zarurati

Авторы

  • Zuxra Umarova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.17499501

Ключевые слова:

inklyuziv ta’lim, maktabgacha ta’lim, alohida ehtiyojli bolalar, pedagog-tarbiyachi, kasbiy kompetensiya, individual yondashuv, integratsiyalashgan ta’lim, ijtimoiylashuv, inklyuziv muhit, maxsus pedagogika

Аннотация

Ushbu maqolada ta’lim tizimini modernizatsiyalash sharoitida maktabgacha ta’lim tashkilotlarida inklyuziv
ta’limni joriy etish masalalari yoritilgan. Unda O‘zbekiston Respublikasida alohida ehtiyojli bolalarga ta’lim-tarbiya berishning
huquqiy, tashkiliy va psixologik-pedagogik asoslari tahlil qilinadi. Shuningdek, pedagog-tarbiyachilarning inklyuziv
ta’lim jarayonida ishlashga tayyorlik darajasi, mavjud muammolar va ularni bartaraf etish yo‘llari ko‘rsatib o‘tilgan.
Maqolada pedagoglarning kasbiy kompetensiyasini rivojlantirish, inklyuziv muhitda individual yondashuvni ta’minlash
hamda nogironligi mavjud bolalar bilan ishlash texnologiyalarini takomillashtirish zarurligi asoslab berilgan. Tadqiqot natijalari
inklyuziv ta’lim samaradorligi ko‘p jihatdan tarbiyachilarning kasbiy mahorati, ijodiy yondashuvi va ota-onalar bilan
hamkorligiga bog‘liqligini ko‘rsatadi.

Биография автора

  • Zuxra Umarova

    Maktabgacha ta’lim tashkilotlari direktor va mutaxassislarini
    qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish instituti
    Maktabgacha va inklyuziv ta’lim metodikasi
    kafedrasi katta o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

1. Abramova N.A. Podgotovka pedagogicheskix kadrov dlya obespecheniya inklyuzivnogo obrazovaniya v Respublike

Saxa (Yakutiya) / N.A. Abramova // Inklyuzivnoe obrazovanie: metodologiya, praktika, texnologiya: materialy mezhdunar.

nauch.-prakt. konf. / Mosk. gor. psihol.-ped. un-t; redkol.: S.V. Alekhina [i dr.]. – Moskva, 2011. – S. 225–227.

2. Ayupova M.Y. Logopediya. – O‘zbekiston faylasuflari milliy jamiyati nashriyoti, Toshkent, 2007.

3. Aliqoriyeva A.N. Inklyuziv ta’limni rivojlantirishning ijtimoiy-iqtisodiy masalalari // “Ijtimoiy inklyuziya: bolalar ijtimoiylashuvidagi

yangi yo‘nalishlar” mavzusidagi xalqaro konferensiya. – Toshkent, B. 48–51.

4. Aliqoriyev N.S. Inklyuziv ta’lim boshqaruvining asoslari // “Ijtimoiy inklyuziya: bolalar ijtimoiylashuvidagi yangi yo‘nalishlar”

mavzusidagi xalqaro konferensiya. – Toshkent, B. 46, 48.

5. Alimova Sh.X. Imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta’limni yo‘lga qo‘yish va rivojlantirish masalalari // “Ijtimoiy

inklyuziya: bolalar ijtimoiylashuvidagi yangi yo‘nalishlar” mavzusidagi xalqaro konferensiya. – Toshkent, B. 44–46.

Опубликован

2025-10-03

Как цитировать

Maktabgacha ta’lim tashkiloti tarbiyachilarini inklyuziv faoliyatga tayyorlashning ijtimoiy-pedagogik zarurati. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(10). https://doi.org/10.5281/zenodo.17499501