Talabalarda fonetik ko‘nikmalarni shakllantirishning didaktik ta‘minotini takomillashtirish (nemis tili misolida)
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15316268Ключевые слова:
Orfoepiya, unifikatsiya, lingvodidaktika, til aspektlari, fonetik ko‘nikma, kommunikativ kompetensiya, kompetensiyaviy yondashuv, tizimli yondashuvАннотация
Ushbu maqolada talabalarda fonetik ko‘nikmalarni shakllantirishning didaktik ta’minotini takomillashtirish
masalalari atroflicha tahlil qilingan. O‘rganilayotgan tilning muhim aspektlari sanalmish fonetik ko‘nikmalarni shakllantirish
muhim ahamiyatga ega ekanligi keng yoritilgan. O‘quvchilarning chet tili fanidan bilim darajasini yuqori darajaga ko‘tarish,
shu bilan birga o‘quvchilarning chet tilida erkin fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirish, mustaqil fikrlaydigan yoshlarni tarbiyalash,
yoshlarda ijodiy ko‘nikmalarni shakllantirish bugungi kunning dolzarb masalalaridan biridir. Ushbu maqolada yoritilayotgan
masala o‘quvchilarning chet tilida fonetik ko‘nikmalarni shakllantirish va didaktik ta’minotini takomillashtirishga
qaratilgan.
Chet tilini ilk o‘rganish davridan boshlab chet tilidagi so‘zlarni talaffuz qilish va yozish malakasini hosil qilish, shuningdek,
tilning lug‘at tarkibini puxta o‘zlashtirish tilning grammatik qurilishini puxta o‘rganishga zamin tayyorlaydi. Til materiali nutq
faoliyati (tinglab tushunish, gapirish, o‘qish va yozuv) turlarida o‘zlashtirilishi mumkin. Bunda til o‘rganishning didaktik
ta’minoti to‘g‘ri shakllangan va takomillashgan bo‘lishi kerak. Buning uchun esa sifatli fonetika, grammatika va leksikaga
oid darsliklar bo‘lishi zarur. Shu kabi masalalar maqolada atroflicha yoritilgan. Taqdim etilayotgan maqola chet tilini
mukammal o‘rganuvchilar va o‘rgatuvchilar uchun amaliy ahamiyatga ega.
Библиографические ссылки
Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 19-maydagi 312-son “Xorijiy tillarni o‘rganishni ommalashtirishni samarali tashkil
etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori. https://lex.uz/docs/-5431845
Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-yanvardagi 34-son “Xorijiy tillarni o‘rganishni takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha
chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi Qarori. https://lex.uz/docs/-5831978
Dieling, H., Hirschfeld, U. (2001). Phonetik lehren und lernen: Fernstudieneinheit. – München: Langenscheidt.
Jalolov, J. (2012). Chet til o’qitish metodikasi. – T.: O‘qituvchi, 360 b.
Reinke, K., Hirschfeld, U. (2014). 44 Aussprachespiele. Deutsch als Fremdsprache. – Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
Kiyamova, Z.S., Kiyamova, M.S. (2015). Die Phonetik der deutschen Sprache. – T.: Tafakkur bo‘stoni.
Kiyamova, M.S. (2019). Chet tili o‘qitish metodikasi. – T.: Musiqa.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.