Immersiv texnologiyalar asosida virtual ta’limni tashkil etishning nazariy asoslari

Авторы

  • Dilnoza Istamova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15390028

Ключевые слова:

immersiv texnologiyalar, virtual ta’lim, metaversing, virtual haqiqat (VR), kengaytirilgan haqiqat (AR), aralash haqiqat (MR), interaktiv ta’lim, raqamli ta’lim muhiti, ta’lim innovatsiyalari, kognitiv faoliyat, ta’limda texnologik inqilob, talabalarni faollashtirish, pedagogik metodologiya, didaktik yondashuvlar, interaktiv o‘rganish, raqamli transformatsiya

Аннотация

Ushbu maqolada immersiv texnologiyalar asosida virtual ta’limni tashkil etishning nazariy asoslari tahlil
qilinadi. Yangi avlod ta’lim texnologiyalarining samaradorligini oshirish uchun immersiv texnologiyalarning (virtual
haqiqat, kengaytirilgan haqiqat, aralash haqiqat va metaversing) ta’lim jarayonida qanday qo‘llanilishi va ularning pedagogik
imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Maqolada immersiv texnologiyalarning ta’lim jarayonidagi o‘rni, talabalar bilan o‘zaro
aloqada bo‘lish va ta’limni interaktivlashtirishdagi samaradorligi tahlil qilinadi. Virtual ta’lim muhitida talabalarning faol
ishtiroki, bilimlarni o‘zlashtirish jarayonining kuchayishi hamda kognitiv faoliyatni oshirishdagi roli yoritiladi. Shuningdek,
maqolada metaversing konsepsiyasi, uning ta’limda qo‘llanishi va talabalarga kengaytirilgan interaktiv o‘rganish imkoniyatlarini
yaratishdagi muhim roli tahlil qilinadi. Immersiv texnologiyalar asosida ta’limni tashkil etishda yuzaga keladigan
metodologik, didaktik va texnologik jihatlar ham chuqur o‘rganiladi. Immersiv texnologiyalarning ta’lim tizimidagi istiqbollari
va kelajakda ularni samarali qo‘llash usullari ko‘rsatib o‘tilgan. Shuningdek, ushbu texnologiyalarning zamonaviy
pedagogik jarayondagi o‘rni, afzalliklari, kognitiv faoliyatga ta’siri va o‘quvchilarni faollashtirishdagi samaradorligi ilmiy
asosda ochib beriladi.

Биография автора

  • Dilnoza Istamova


    Termiz davlat universiteti tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

Emmelkamp, P. M., & Meyerbröker, K. (2021). Virtual reality therapy in mental health. Annual Review of Clinical Psychology,

, 495–519.

Zhao, H., Zhao, Q. H., & Ślusarczyk, B. (2019). Sustainability and digitalization of corporate management based on

augmented/virtual reality tools usage: China and other world IT companies’ experience. Sustainability, 11, 4717.

Nussipova, G., Nordin, F., & Sörhammar, D. (2019). Value formation with immersive technologies: An activity perspective.

Journal of Business & Industrial Marketing, 35(3), 483–494.

Abdraimova, E. T., Shoibekova, S. A., & Joraboev, K. B. (2020). Zamonaviy raqamli haqiqatda oliy maktabda immersiv

texnologiyalar. Yevrosiyo Ittifoqi olimlari, 1, 49–52.

Istamova, D., et al. (2024). Educational disparities in the digital era and the impact of information access on learning.

Indian Journal of Information Sources and Services, 15(1), 6–11.

Zinnatova, M. V. (2021). Virtual workshops: immersive technology of vocational education of the future. Vocational

Education and Labour Market, 2, 89.

Опубликован

2025-04-15

Как цитировать

Immersiv texnologiyalar asosida virtual ta’limni tashkil etishning nazariy asoslari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(4). https://doi.org/10.5281/zenodo.15390028

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>