Bоshlаng‘ich sinflаrdа о‘quvchilаrning nаtijаlаrini bаhоlаsh
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15553233Ключевые слова:
TIMSS, PISA, PIRLS, TALIS, kompetensiya, o‘quv dasturi, baholash mazmuniАннотация
Ushbu maqolada boshlangʻich sinf o‘quvchilarining bilim natijalarini baholash metodikasi va amaliyoti
chuqur tahlil qilinadi. Boshlangʻich taʼlim bosqichida baholash nafaqat o‘quvchilarning bilim darajasini aniqlash, balki
ularning rivojlanish dinamikasini kuzatish vositasi sifatida ham muhim ahamiyat kasb etadi. Maqolada diagnostik, formativ
va summativ baholash turlari, ularning afzalliklari hamda o‘qituvchining baholovchi sifatidagi roli yoritib berilgan.
Zamonaviy baholash metodlari – reyting tizimi, portfolio, kuzatuv va test asosidagi yondashuvlarning samaradorligi
tahlil qilingan. Baholashda o‘quvchilarning individual xususiyatlarini hisobga olish, ular orasida motivatsiyani oshirish va
taʼlim jarayonining sifatini yaxshilash kabi omillar muhim ekani taʼkidlangan. Tadqiqot natijalari asosida amaliy tavsiyalar
berilgan. Ushbu maqola boshlangʻich taʼlimda baholash tizimini takomillashtirishga xizmat qiladi
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni
tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018-yil 8-dekabrdagi 997-sonli qarori. https://lex.uz/docs/-4097073
Safarova R., Musayev U., Musayev P., Yusupova F., Nurjanova R. O‘zbekiston Respublikasida umumiy o‘rta ta’lim
strategiyasi muammolari va ta’lim mazmunining yangi modellari, ularni tatbiq etish yo‘llari. – T.: “Fan”, 2015. – 85-86-
bet.
Ernazarova M., Bobomurodova A. Boshlang‘ich sinflarda ona tili darslarini tashkil etish metodlari va shakllari. Navoiy,
Yo‘ldoshev J.G‘., Usmonov S.A. Zamonaviy pedagogik texnologiyalarni amaliyotga joriy qilish. – T.: “Fan texnologiya”,

Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.