Raqamli ta’lim texnologiyalarining didaktik va “learning analytics”ning nazariy asoslari

Авторы

  • Zulqaynar Sulaymanov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16814846

Ключевые слова:

raqamli ta’lim texnologiyalari, raqamli pedagogika, masofaviy ta’lim, e-learning, m-learning, sun’iy intellekt, adaptiv o‘quv tizimlari, konnektivizm, raqamli kompetensiya, smart ta’lim muhiti

Аннотация

Ushbu maqolada “raqamli ta’lim texnologiyalari” tushunchasining shakllanishi tarixiy va nazariy nuqtai
nazardan tahlil etilgan. IMRAD (Kirish, Uslublar, Natijalar, Munozara) uslubida tuzilgan ushbu ishda raqamli texnologiyalarning
1980-yillardan boshlab ta’lim jarayoniga kirib kelishi va 2020-yildan keyingi pandemiya davridan so‘ng yuz
bergan raqamli transformatsiyaga qadar bo‘lgan bosqichlari ilmiy asosda bosqichma-bosqich yoritilgan. Tadqiqotda
tarixiy-tahliliy,
komparativ va kontent-analiz metodlaridan foydalanilgan. Natijalarda raqamli ta’lim texnologiyalari tushunchasi
nafaqat texnik vositalar majmui, balki pedagogik yondashuvlar tizimi sifatida shakllanayotganligi asoslab berilgan.
Maqolada konnektivizm, raqamli pedagogika va smart o‘quv muhitlari nazariyasi asosida zamonaviy ta’lim platformalarining
interaktivlik, moslashuvchanlik va shaxsiylashtirish imkoniyatlari chuqur tahlil qilingan. Tadqiqot natijalari raqamli
texnologiyalarning ta’lim jarayonini transformatsiya qiluvchi muhim omil sifatidagi ahamiyatini ochib beradi

Биография автора

  • Zulqaynar Sulaymanov


    Mirzo Ulugʻbek nomidagi
    Oʻzbekiston Milliy universiteti Jizzax filiali

Библиографические ссылки

Mayer, R. E. (2021). Multimedia Learning: Third Edition. Cambridge University Press. – p. 36–59.

Siemens, G. (2022). Digital Learning Theory and Practice. Springer. – p. 122–134.

Salmon, G. (2023). E-moderating: The Key to Teaching and Learning Online. Routledge. – p. 74–86.

Beetham, H., & Sharpe, R. (2020). Rethinking Pedagogy for a Digital Age. Routledge. – p. 101–119.

Hwang, G. J., & Chang, C. Y. (2021). “A review of opportunities and challenges of smart learning environments.” Educational

Technology & Society, 24(3), 1–14.

Zokirova, F. M. (2021). “Raqamli ta’lim vositalarining rivojlanish bosqichlari.” O‘zbekiston Milliy Universiteti ilmiy

axboroti, 3(87), 45–51.

Lutfullayev, M. (2023). “Raqamli pedagogika asoslari.” Ta’lim texnologiyalari jurnali, 2(15), 12–20.

Fayziyeva, M. R. (2022). “Smart ta’lim muhitining metodik asoslari.” Innovatsion ta’lim jurnali, 1(10), 27–33.

UNESCO. (2021). Digital Learning: Preparing Teachers and Learners for the Future. UNESCO Publishing. – p. 9–27.

OECD. (2023). The Digital Transformation of Education: Policy Implications and Future Directions. OECD iLibrary. – p.

–84.

Опубликован

2025-08-01

Как цитировать

Raqamli ta’lim texnologiyalarining didaktik va “learning analytics”ning nazariy asoslari. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(8). https://doi.org/10.5281/zenodo.16814846

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>