Talaba-yoshlarda qo‘shiq ijrochilik san’atini shakllantirishning zamonaviy pedagogik xususiyatlari: ta’lim islohotlari kontekstida yondashuv
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.16877355Ключевые слова:
vokal san’ati, pedagogik islohotlar, kompetensiya, refleksiya, estetik ong, raqamli vositalar, madaniy identitet, vokal pedagogikaАннотация
Ushbu maqolada O‘zbekiston Respublikasida amalga oshirilayotgan ta’lim islohotlari kontekstida talaba-
yoshlarda qo‘shiq ijrochilik san’atini shakllantirish jarayonining zamonaviy pedagogik va falsafiy asoslari tahlil qilinadi.
Vokal ta’limining an’anaviy texnik yondashuvlardan kompetensiyaviy, refleksiv, estetik va innovatsion paradigmalarga
o‘tishi ilmiy jihatdan asoslab beriladi. Jumladan, emotsional-vokal, kommunikativ-sahna, lingvopoetik va refleksiv-tahliliy
kompetensiyalarni shakllantirish vokal pedagogikasining markaziy yo‘nalishi sifatida ochib beriladi. Milliy musiqiy meros
(maqom, xalq og‘zaki ijodi, Berdaq ijodi) va zamonaviy texnologiyalar (Yousician, ScoreCloud, ovoz spektrogrammasi)
integratsiyasi orqali talabada estetik ong, madaniy identitet va ijodiy tafakkur shakllanishi ta’minlanadi. Vokal san’atining
tanaviy, psixologik, nutqiy va estetik o‘lchamlardagi sintezi orqali shaxsning o‘zini anglash, ifodalash va rivojlantirish
imkoniyatlari yoritiladi. Shuningdek, maqolada vokal pedagogikasining ontologik, gnoseologik va aksiologik jihatlari
chuqur tahlil qilinib, zamonaviy vokal ta’limining tarbiyaviy, estetik va madaniy funksiyalari asoslanadi
Библиографические ссылки
Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: Речь, 2007. – 352 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию, становление человека. – М.: Прогресс, 1994. – 480 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла. – М.: Прогресс, 1990. – 256 с.
Понти М. М. Феноменология восприятия. – М.: Академический проект, 2001. – 480 с.
Буле Ж.-К. Вокальное выражение как онтологический акт // Revue de Philosophie du Corps. – 2015. – № 2. – С.
–58.
Гарднер Х. Структура разума: теория множественного интеллекта. – М.: Вильямс, 2007. – 512 с.
Выготский Л. С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика, 1991. – 480 с.
Шредер Г. Музыка как коммуникация. – Висбаден: Breitkopf & Härtel, 2009. – 268 с.
Абу Наср ал-Фараби. Большая книга о музыке (Рисала ал-Мусика ал-Кабир). – Ташкент: Фан, 1993. – 336 с.
Навоий А. Мизон ул-авзон. – Ташкент: Ғафур Ғулом номидаги адабиёт ва санъат нашриёти, 1982. – 186 б.
Бердақ. Шығармалар топламы. – Нөкис: Қарақалпақстан, 1993. – 292 б.
Президент фармони PF–60-сон. – 2022 йил 28 январь. // lex.uz – URL: https://lex.uz/docs/5841063
Yousician. – URL: https://yousician.com
VoCo Vocal Analyzer. – URL: https://vocoapp.com
ScoreCloud. – URL: https://scorecloud.com
Selkrig M., Keamy R. Creative pedagogies: “Art-full” teaching and learning. // Teaching Education. – 2017. – Vol. 28,
No. 3. – P. 307–318.
Baudrillard J. Simulacres et Simulation. – Paris: Éditions Galilée, 1981. – 253 p
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.