O‘quvchilarni tabiiy-ilmiy savodxonligini shakllantirish asosida tadqiqotchilik ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning xususiyatlari mazmuni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15429297Ключевые слова:
Tabiiy-ilmiy savodxonlik, tadqiqotchilik ko‘nikmalari, metodik takomillashtirish, faol o‘qitish usullari, loyiha asosida o‘qitish, ilmiy fikrlash, eksperimental tadqiqotlar, kuzatish usullari, fanlararo integratsiya, innovatsion texnologiyalar, mustaqil o‘rganish, amaliy mashg‘ulotlar, ma’lumotlarni tahlil qilish, sinov va tajribalar, kreativ yondashuv, o‘quvchilarning bilim darajasi, pedagogik uslublar, PISA, STEM-ta’lim, tanqidiy fikrlash.Аннотация
Ushbu maqolada O‘zbekiston ta’lim tizimi islohotlari kontekstida o‘quvchilarda tabiiy-ilmiy savodxonlik va
tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirishning dolzarb muammolari yoritilgan. Asosiy e’tibor o‘quvchilarga tabiat hodisalarini
tahlil qilish, ilmiy bilimlarni amaliyotda qo‘llash va mustaqil ravishda muammolarni hal qilish qobiliyatlarini rivojlantirishning
maqsadlari, vazifalari va metodik yondashuvlariga qaratilgan. Alohida ahamiyat fanlararo bog‘lanishlarni
integratsiyalash, zamonaviy texnologiyalardan (STEM, sun’iy intellekt) va faol ta’lim usullaridan (loyihalar asosida ishlash,
muammoli ta’lim) foydalanishga beriladi. O‘zbekiston maktab o‘quvchilarining Xalqaro PISA tadqiqotidagi ishtiroki
natijalari tahlil qilinib, ular duch kelgan qiyinchiliklar va ularni bartaraf etish yo‘llari ko‘rsatilgan. Maqola raqobatbardosh
mutaxassislar tayyorlashda tanqidiy fikrlash, kreativ yondashuv va tadqiqotchilik kompetensiyalarini rivojlantirishning
ahamiyatini ta’kidlaydi. Metodik tavsiyalar an’anaviy pedagogik g‘oyalar (Al-Forobiy, Al-Beruniy fikrlari) va innovatsion
ta’lim amaliyotlarini sintez qilish asosida ishlab chiqilgan
Библиографические ссылки
Abu Nasr Forobiy. Risolalar. Mas’ul muharrir O‘zbekiston Respublikasi FA haqiqiy a’zosi M.M.Xayrullayev. – Toshkent:
Fan nashriyoti, 1975. – 71-72 b.
Abu Rayhon Beruniy. Tanlangan asarlar. I-t. – Toshkent, 1968, – 151 b.
M. Ergasheva, Q.A.Niyozov “O‘quvchilarning tabiiy-ilmiy savodxonligi monitoringida baholash dasturlari va topshiriqlaridan
foydalanish metodikasi” Toshkent – 2023. 102-B.
N.N.Narzieva “O‘quvchilarda tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirish masalalari” maqola. Samarqand davlat universiteti
ilmiy axborotnomasi. 2016-yil 6-son. 160-b
Jamshid, R. (2024). The Role Of Using Digital Educational Technologies In Methodical Training Of Future Primary
School Teachers. Eurasian Journal of Academic Research, 4(3-2), 109-113.
Ro‘zimatov Jamshid. (2025). O‘quvchilarni tabiiy-ilmiy savodxonligini shakllantirish asosida tadqiqotchilik ko‘nikmalarini
rivojlantirish metodikasini takomillashtirish - pedagogik muammo sifatida. Conference Of Natural And Applied
Sciences In Scientific Innovative Research, 2(2), 165–169. https://doi.org/10.5281/zenodo.14955992
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.