O‘quvchilarni tabiiy-ilmiy savodxonligini shakllantirish asosida tadqiqotchilik ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning xususiyatlari mazmuni

Авторы

  • Jamshid Ro‘zimatov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15429297

Ключевые слова:

Tabiiy-ilmiy savodxonlik, tadqiqotchilik ko‘nikmalari, metodik takomillashtirish, faol o‘qitish usullari, loyiha asosida o‘qitish, ilmiy fikrlash, eksperimental tadqiqotlar, kuzatish usullari, fanlararo integratsiya, innovatsion texnologiyalar, mustaqil o‘rganish, amaliy mashg‘ulotlar, ma’lumotlarni tahlil qilish, sinov va tajribalar, kreativ yondashuv, o‘quvchilarning bilim darajasi, pedagogik uslublar, PISA, STEM-ta’lim, tanqidiy fikrlash.

Аннотация

Ushbu maqolada O‘zbekiston ta’lim tizimi islohotlari kontekstida o‘quvchilarda tabiiy-ilmiy savodxonlik va
tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirishning dolzarb muammolari yoritilgan. Asosiy e’tibor o‘quvchilarga tabiat hodisalarini
tahlil qilish, ilmiy bilimlarni amaliyotda qo‘llash va mustaqil ravishda muammolarni hal qilish qobiliyatlarini rivojlantirishning
maqsadlari, vazifalari va metodik yondashuvlariga qaratilgan. Alohida ahamiyat fanlararo bog‘lanishlarni
integratsiyalash, zamonaviy texnologiyalardan (STEM, sun’iy intellekt) va faol ta’lim usullaridan (loyihalar asosida ishlash,
muammoli ta’lim) foydalanishga beriladi. O‘zbekiston maktab o‘quvchilarining Xalqaro PISA tadqiqotidagi ishtiroki
natijalari tahlil qilinib, ular duch kelgan qiyinchiliklar va ularni bartaraf etish yo‘llari ko‘rsatilgan. Maqola raqobatbardosh
mutaxassislar tayyorlashda tanqidiy fikrlash, kreativ yondashuv va tadqiqotchilik kompetensiyalarini rivojlantirishning
ahamiyatini ta’kidlaydi. Metodik tavsiyalar an’anaviy pedagogik g‘oyalar (Al-Forobiy, Al-Beruniy fikrlari) va innovatsion
ta’lim amaliyotlarini sintez qilish asosida ishlab chiqilgan

Биография автора

  • Jamshid Ro‘zimatov


    Guliston davlat pedagogika instituti
    “Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim metodikasi”
    kafedrasi stajyor o‘qituvchisi,
    Guliston davlat pedagogika instituti 1-bosqich tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

Abu Nasr Forobiy. Risolalar. Mas’ul muharrir O‘zbekiston Respublikasi FA haqiqiy a’zosi M.M.Xayrullayev. – Toshkent:

Fan nashriyoti, 1975. – 71-72 b.

Abu Rayhon Beruniy. Tanlangan asarlar. I-t. – Toshkent, 1968, – 151 b.

M. Ergasheva, Q.A.Niyozov “O‘quvchilarning tabiiy-ilmiy savodxonligi monitoringida baholash dasturlari va topshiriqlaridan

foydalanish metodikasi” Toshkent – 2023. 102-B.

N.N.Narzieva “O‘quvchilarda tadqiqotchilik ko‘nikmalarini shakllantirish masalalari” maqola. Samarqand davlat universiteti

ilmiy axborotnomasi. 2016-yil 6-son. 160-b

Jamshid, R. (2024). The Role Of Using Digital Educational Technologies In Methodical Training Of Future Primary

School Teachers. Eurasian Journal of Academic Research, 4(3-2), 109-113.

Ro‘zimatov Jamshid. (2025). O‘quvchilarni tabiiy-ilmiy savodxonligini shakllantirish asosida tadqiqotchilik ko‘nikmalarini

rivojlantirish metodikasini takomillashtirish - pedagogik muammo sifatida. Conference Of Natural And Applied

Sciences In Scientific Innovative Research, 2(2), 165–169. https://doi.org/10.5281/zenodo.14955992

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

O‘quvchilarni tabiiy-ilmiy savodxonligini shakllantirish asosida tadqiqotchilik ko‘nikmalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishning xususiyatlari mazmuni. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15429297

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>