O‘smirlar xulq-atvoriga ommaviy madaniyatning ta’siri
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15581660Ключевые слова:
o‘smirlar, xulq-atvor, ommaviy madaniyat, psixologiya, sotsiologiya, identifikatsiya, ijtimoiy tarmoqlar, media, me’yorlar.Аннотация
Ushbu ilmiy tadqiqot o‘smirlarning xulq-atvoriga ommaviy madaniyatning ta’sirini tizimli va ko‘p qirrali tahlil
qilishga qaratilgan. Bugungi kunda ommaviy madaniyat – ijtimoiy tarmoqlar, televideniye, kino va boshqa media platformalari
orqali tarqalayotgan turli obrazlar, qadriyatlar va me’yorlar o‘smirlarning shaxsiyati, ijtimoiy identifikatsiyasi hamda
xulq-atvoriga sezilarli ta’sir ko‘rsatmoqda. Tadqiqotda psixologik jarayonlar, sotsiologik kontekst va madaniy omillarning
o‘zaro bog‘liqligi orqali o‘smirlarning jamiyatga moslashuvi, ijtimoiy rollarni o‘zlashtirishi hamda ijtimoiy va me’yoriy qoidalarga
munosabati o‘rganiladi.
Shuningdek, ommaviy madaniyatning o‘smirlarning hissiy holati, o‘zlikni anglash jarayoni va agressivlik kabi xulq-atvor
komponentlariga ta’siri batafsil tahlil qilinadi. Maqola davomida ijtimoiy-psixologik fenomenlar, madaniy transformatsiyalar
va zamonaviy yoshlar orasida yuz berayotgan yangi normativ o‘zgarishlar muhokama qilinadi hamda o‘smirlik davridagi
rivojlanish murakkabligi yoritiladi
Библиографические ссылки
2017-yil 5-iyuldagi PF-5106-son “Yoshlarga oid davlat siyosati samaradorligini oshirish va O‘zbekiston yoshlar ittifoqi
faoliyatini qo‘llab-quvvatlash to‘g‘risida” Farmoni. www.lex.uz/uz/docs/-3255680
Крысько В.Г., Саракуев Э.А. Введение в этнопсихологию. – М.: 1996.
Лебедева Н.М. Введение в этническую и кросскультурную психологию. – М.: 1999.
Маркова А.К. Психология труда учителя. – М.: Просвещение, 1993.
Мижериков В.А., Ермоленко М.Н. Введение в педагогическую деятельность: Учебное пособие для студентов
педагогических учебных заведений. – М.: Педагогическое общество России, 2002.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.