Gamifikatsiyalangan jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarining 11–12 yoshli o‘quvchilarda emotsional barqarorlikka amaliy ta’siri

Авторы

  • Baxriddin Tojiyev Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16753353

Ключевые слова:

innovatsion pedagogika, motivatsiya nazariyalari, yosh psixologiyasi, didaktik konstruksiya, ruhiy holat monitoringi, muloqot kompetensiyasi, ijtimoiy moslashuv, tengdoshlarga asoslangan baholash modeli

Аннотация

Ushbu maqola zamonaviy taʼlimda innovatsion yondashuv bo‘lgan gamifikatsiya usulidan jismoniy tarbiya
darslarida foydalanishning 11–12 yoshli o‘quvchilarning emotsional barqarorligiga ta’sirini eksperimental tadqiqot
orqali o‘rganadi. Tadqiqotning asosiy maqsadi – o‘yin mexanizmlari va raqobat elementlari bilan boyitilgan jismoniy
mashqlarning bolalarning ruhiy holati, o‘ziga ishonch darajasi, stressga chidamliligi va ijtimoiy muloqot qobiliyatiga ijobiy
ta’sir ko‘rsatishini isbotlashdir. Tadqiqotda qo‘llanilgan metodologiya pedagogik kuzatuvlar, psixologik testlar va eksperimental
guruh usullarini o‘z ichiga oladi. Maqolaning ilmiy yangiligi shundaki, u nafaqat gamifikatsiyaning jismoniy faollikni
oshirishdagi rolini, balki uning bolalarning psixologik salomatligini mustahkamlashdagi ahamiyatini ham eksperimental
ma’lumotlar asosida isbotlaydi. Ishning amaliy ahamiyati shundaki, o‘tkazilgan tajriba natijalari maktab ta’limida jismoniy
tarbiya darslarini tashkil etishning yangi usullarini ishlab chiqishga asos bo‘lishi mumkin. Tadqiqot materiallari nafaqat
umumta’lim maktablari, balki bolalar sport maktablari va qo‘shimcha ta’lim muassasalari uchun ham qimmatli metodik
tavsiyalarni o‘z ichiga oladi

Биография автора

  • Baxriddin Tojiyev


    Denau Institute of Entrepreneurship and Pedagogy,
    Registrator osifi o‘quv jarayonlarini muvofiqlashtirish sektori menejeri

Библиографические ссылки

Anderson, J. (2020). Gamification in Physical Education: A Behavioral Perspective. Journal of Educational Psychology.

Raxmatova D.N., Sobirova L.B., Xolmurodov L.Z. (2022). Maktabgacha va boshlang‘ich ta’limda jismoniy tarbiya uslubiyoti.

Toshkent: O‘zDJTSU.

Deterding S. et al. (2011). From game design elements to gamefulness: Defining “gamification”. Proceedings of

MindTrek.

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. (2021). Jismoniy tarbiya fanining davlat ta’lim standarti. Toshkent: MTT.

MDPI – https://www.mdpi.com/2227-7102/12/8/540

https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2025.1575104/full

https://www.researchgate.net/publication/230854710_From_Game_Design_Elements_to_Gamefulness_Defining_

Gamification

https://bing.com/search?q=Maktabgacha+va+boshlang%27ich+ta%27limda+jismoniy+tarbiya+uslubiyoti+Toshkent%

a+O%27zDJTSU

LexUZ (O‘zbekiston Respublikasi huquqiy ma’lumotlar portali) – https://lex.uz/docs/-5179335

Опубликован

2025-08-01

Как цитировать

Gamifikatsiyalangan jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarining 11–12 yoshli o‘quvchilarda emotsional barqarorlikka amaliy ta’siri. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(8). https://doi.org/10.5281/zenodo.16753353

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > >>