Kichik maktab yoshidagi bolalarda qo‘rquv holatining psixologik xususiyatlari
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15316212Ключевые слова:
bolalar psixologiyasi, qo‘rquv va xavotir, ijtimoiy qo‘rquv, muloqot ko‘nikmalari, depressiya, emotsional rivojlanish.Аннотация
Ushbu matn kichik maktab yoshidagi bolalarning psixologik va emotsional rivojlanishi, ularning qo‘rquv va
xavotirlik holatlari, shuningdek, ushbu holatlarning shakllanish sabablari va ta’sirlari haqida chuqur tahlil qiladi. Bolalar
ko‘pincha yangi ijtimoiy va akademik vaziyatlarda xavotirlikni his qiladilar, bu esa ularning o‘quv faoliyatiga salbiy ta’sir
ko‘rsatadi. Maktabda qo‘rquv va xavotirlikning asosiy sabablaridan biri maktabdagi ijtimoiy munosabatlar va ularning
boshqa bolalar tomonidan kuzatilishidir. Bu qo‘rquvlar boshqalar oldida uyatli bo‘lish, kamsitilishdan qo‘rqish kabi ko‘rinishlarda
namoyon bo‘ladi. Matnda, shuningdek, qo‘rquvning kelib chiqishiga bog‘liq bo‘lgan ota-onalarning tarbiyadagi
xatoliklari va muloqot ko‘nikmalarining shakllanmasligi kabi muhim omillar tahlil qilinadi. Bunday qo‘rquv holatlari, o‘z
navbatida, bolalarda ijtimoiy izolyatsiya va depressiyani keltirib chiqarishi mumkin
Библиографические ссылки
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati:
G‘oziyev E. Ontogenez psixologiyasi. Nazariy-eksperimental tahlil. – T.: “NOSHIR”, 2010.
G‘oziyev E. Pedagogik psixologiya. O‘quv qo‘llanma. – T.: “NOSHIR”, 2014.
Davletshin M.G., Do‘stmuxamedova Sh., Mavlonov M., To‘ychiyeva S. Yosh davrlari va pedagogik psixologiya. O‘quv
metodik qo‘llanma. – T.: 2004.
G‘oziyev E. Umumiy psixologiya. Psixologiya mutaxassisligi uchun darslik. – T.: O‘zbekiston faylasuflari milliy jamiyati
nashriyoti, 2010.
Nishonova Z., Akromova F. Bolalar psixologiyasi va uni o‘qitish metodikasi. O‘quv qo‘llanma. – T.: O‘zbekiston Yozuvchilar
uyushmasi Adabiyot jamg‘armasi nashriyoti, 2006
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.