Yosh o‘qituvchilar va ongsostining ta’limdagi ahamiyati
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15505207Ключевые слова:
ongosti, ta’lim, ongli anglash, psixoanalitik usullar, emotsional intellekt, yosh o‘qituvchilar, o‘qituvchi va o‘quvchi munosabatlariАннотация
Ushbu maqola yosh o‘qituvchilarning ongosti faoliyatining ta’lim jarayonlariga ta’sirini tushunishi naqadar
muhim ekanligini ta’kidlaydi. Bunday tushuncha o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasida ishonch, hurmat va bag‘rikenglikka asoslangan
sog‘lom munosabatlarni shakllantirishga xizmat qiladi. Ongosti jarayonlarini anglash orqali o‘qituvchilar o‘quvchilarning
ehtiyojlariga mos yondasha oladi, bu esa qulay va qo‘llab-quvvatlovchi sinf muhitini yaratadi. O‘rganish ongli va
ongsiz jarayonlar orqali kechib, tafakkur va xatti-harakatga ta’sir ko‘rsatadi. Ongosti faoliyati ko‘pincha avtomatik baholashlar
orqali, shaxs sezmagan holda yuzaga chiqadi hamda fikrlash va qaror qabul qilish jarayonlariga yashirin tasavvurlar
orqali ta’sir qiladi. Psixoanalitik yondashuvlar inson xulq-atvorini, ayniqsa ta’lim muassasalarida, chuqur anglash
imkonini beradi. Ongosti stress omillarini bartaraf etish o‘quvchilarning emotsional farovonligi va ta’lim sifati oshishida
muhim ahamiyat kasb etadi.
Библиографические ссылки
Alimova, D. (2024-yil, oktyabr). Ingliz tilini ingliz tili orqali o‘qitish: til bilish darajasi, pedagogika va ijro. Konferensiya
materiallari: Ilmiy izlanish ruhingizni rivojlantiring (779–782-betlar).
Diamond, M. J. (2014). Analitik ongdan foydalanish va interpsixik muloqot: Analitik texnikada asosiy kuch, ongosti aqliy
hayotga yo‘l. The Psychoanalytic Quarterly, 83(3), 525–563.
Erdanova, Z. (2021). Insonning kasbiy faoliyati bilan bog‘liq til birliklarini shakllantirish. Jamiyat va innovatsiyalar,
(9/S), 186–190.
Gölbaşı, E., & Önder, A. (2017). O‘qituvchi va bola munosabatlarida o‘qituvchilarning ongostini anglash roli. Journal of
Education and Training Studies, 5, 132. https://doi.org/10.11114/jets.v5i8.2482
Hinshelwood, R. (2009). Ongosti jarayonlari ta’lim muassasalariga ta’sir qiladimi? Clinical Child Psychology and Psychiatry,
, 509–522.
Kuldas, S., Ismail, H. N., Hashim, S., & Bakar, Z. A. (2013). Ongosti o‘rganish jarayonlari: og‘zaki va tasvirli ta’lim
materiallarini aqliy integratsiyasi. SpringerPlus, 2(1), 105.
Rashidova, G. (2023). Texnologiyaning til rivojlanishiga ta’siri. Til va Texnologiya Jurnali, 5(2), 123–130.
Robertson, D. L. (1999). Kollej o‘qituvchilari va talabalar o‘rtasidagi ongosti almashtirishlari: transferensiyani tushunish,
aniqlash va boshqarish. Innovative Higher Education, 23(3).
Soatova, G. (2024). Ko‘p madaniyatli dunyoda yo‘l topish: o‘smirlarni madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalari bilan
ta’minlash. Chet tillarini ko‘p tilli muhitda innovatsion va integrativ rivojlantirish muammolari, 646–651.
Tieman, J. S. (2013). Miss Freud darsga qaytadi. Schools: Studies in Education, 10(1), 91–110.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.