Yosh o‘qituvchilar va ongsostining ta’limdagi ahamiyati

Авторы

  • Mutabar Kasimkhodjayeva Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15505207

Ключевые слова:

ongosti, ta’lim, ongli anglash, psixoanalitik usullar, emotsional intellekt, yosh o‘qituvchilar, o‘qituvchi va o‘quvchi munosabatlari

Аннотация

Ushbu maqola yosh o‘qituvchilarning ongosti faoliyatining ta’lim jarayonlariga ta’sirini tushunishi naqadar
muhim ekanligini ta’kidlaydi. Bunday tushuncha o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasida ishonch, hurmat va bag‘rikenglikka asoslangan
sog‘lom munosabatlarni shakllantirishga xizmat qiladi. Ongosti jarayonlarini anglash orqali o‘qituvchilar o‘quvchilarning
ehtiyojlariga mos yondasha oladi, bu esa qulay va qo‘llab-quvvatlovchi sinf muhitini yaratadi. O‘rganish ongli va
ongsiz jarayonlar orqali kechib, tafakkur va xatti-harakatga ta’sir ko‘rsatadi. Ongosti faoliyati ko‘pincha avtomatik baholashlar
orqali, shaxs sezmagan holda yuzaga chiqadi hamda fikrlash va qaror qabul qilish jarayonlariga yashirin tasavvurlar
orqali ta’sir qiladi. Psixoanalitik yondashuvlar inson xulq-atvorini, ayniqsa ta’lim muassasalarida, chuqur anglash
imkonini beradi. Ongosti stress omillarini bartaraf etish o‘quvchilarning emotsional farovonligi va ta’lim sifati oshishida
muhim ahamiyat kasb etadi.

Биография автора

  • Mutabar Kasimkhodjayeva

    O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti
    Ingliz tili nazariy asoslari kafedrasi o‘qituvchisi

Библиографические ссылки

Alimova, D. (2024-yil, oktyabr). Ingliz tilini ingliz tili orqali o‘qitish: til bilish darajasi, pedagogika va ijro. Konferensiya

materiallari: Ilmiy izlanish ruhingizni rivojlantiring (779–782-betlar).

Diamond, M. J. (2014). Analitik ongdan foydalanish va interpsixik muloqot: Analitik texnikada asosiy kuch, ongosti aqliy

hayotga yo‘l. The Psychoanalytic Quarterly, 83(3), 525–563.

Erdanova, Z. (2021). Insonning kasbiy faoliyati bilan bog‘liq til birliklarini shakllantirish. Jamiyat va innovatsiyalar,

(9/S), 186–190.

Gölbaşı, E., & Önder, A. (2017). O‘qituvchi va bola munosabatlarida o‘qituvchilarning ongostini anglash roli. Journal of

Education and Training Studies, 5, 132. https://doi.org/10.11114/jets.v5i8.2482

Hinshelwood, R. (2009). Ongosti jarayonlari ta’lim muassasalariga ta’sir qiladimi? Clinical Child Psychology and Psychiatry,

, 509–522.

Kuldas, S., Ismail, H. N., Hashim, S., & Bakar, Z. A. (2013). Ongosti o‘rganish jarayonlari: og‘zaki va tasvirli ta’lim

materiallarini aqliy integratsiyasi. SpringerPlus, 2(1), 105.

Rashidova, G. (2023). Texnologiyaning til rivojlanishiga ta’siri. Til va Texnologiya Jurnali, 5(2), 123–130.

Robertson, D. L. (1999). Kollej o‘qituvchilari va talabalar o‘rtasidagi ongosti almashtirishlari: transferensiyani tushunish,

aniqlash va boshqarish. Innovative Higher Education, 23(3).

Soatova, G. (2024). Ko‘p madaniyatli dunyoda yo‘l topish: o‘smirlarni madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalari bilan

ta’minlash. Chet tillarini ko‘p tilli muhitda innovatsion va integrativ rivojlantirish muammolari, 646–651.

Tieman, J. S. (2013). Miss Freud darsga qaytadi. Schools: Studies in Education, 10(1), 91–110.

Опубликован

2025-05-14

Как цитировать

Yosh o‘qituvchilar va ongsostining ta’limdagi ahamiyati. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(5). https://doi.org/10.5281/zenodo.15505207

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>