Bo‘lajak pedagoglarning ilmiy-tadqiqotchilik kompetensiyasini shakllantirish ijtimoiy pedagogik zarurat sifatida
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15535493Ключевые слова:
ilmiy-tadqiqotchilik kompetensiyasi, bo‘lajak pedagog, kompetensiya, kompetentlik, ta’lim, tadqiqot, innovatsiya, kasbiy tayyorgarlik, integratsiyalashgan sifatlarАннотация
Maqolada O‘zbekistonning siyosiy, ijtimoiy-iqtisodiy va madaniy hayotidagi o‘zgarishlar ta’lim tizimida
yangi yo‘nalishlarni izlash zaruratini yuzaga keltirayotgani yoritilgan. Shu nuqtai nazardan, bo‘lajak pedagoglarning ilmiy-
tadqiqotchilik kompetensiyasini shakllantirish masalasi dolzarb bo‘lib qolmoqda. Mazkur maqolada pedagogik meros
va zamonaviy yondashuvlar asosida “kompetensiya” va “kompetentlik” tushunchalari, ularning farqlari, mohiyati, shuningdek,
bo‘lajak pedagoglarda ilmiy-tadqiqotchilik kompetensiyasini rivojlantirish yo‘llari tahlil etilgan. Kompetensiyaning
asosiy komponentlari aniqlanib, ularning kognitiv, diagnostik, loyihaviy-konstruktiv, faoliyatli, refleksiv va kommunikativ
tarkibiy qismlar sifatida asoslab berilgani ko‘rsatib o‘tilgan
Библиографические ссылки
A. Avloniy. Turkiy Guliston, yoxud axloq / Hurshid Davron kutubxonasi. – Toshkent, 2016.
С. Т. Шацкий: Работа для будущего: документальное повествование. Книга для учителя / В. И. Малинин, Ф. А.
Фрадкин. – Москва: Просвещение, 1989. – 222, [1]+ с. : портр.
В. А. Сухомлинский. Разговор с молодым директором школы / Москва: Просвещение, 2021.
Oliy ta’limning Davlat ta’lim standarti. O‘z DSt 3556:2021.
O‘zbek tilining izohli lug‘ati, 2014–2025-yillar / Toshkent, 2025.
А. Махмутов. Урок в современной школе / Изд-во: Край. – Санкт-Петербург, 2002.
Н. А. Абдуллаева. Развитие научной деятельности у будущих учителей при помощи технологии “Event” // Kasbhunar
ta’limi, №3, 2025.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2025 MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.