Maktabgacha katta yoshdagi bolalarda dizaynerlik qobiliyatini rivojlantirish metodikasi
Ключевые слова:
maktabgacha ta’lim, dizaynerlik, ijodiy rivojlanish, individual qobiliyatlar, “Men” konsepsiyasi, kompetensiya, xalqaro tajriba, jamoaviy ishlash, ota-ona hamkorligi, irsiy moyillikАннотация
Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning ijodiy qobiliyatini rivojlantirish bo‘yicha jahon tajribalari
o‘rganilgan va tahlil qilingan. Tahlil qilingan ma’lumotlardan esa mamlakatimiz maktabgacha ta’lim tizimiga kiritish
mumkin bo‘lgan jihatlariga katta e’tibor qaratilgan. Jahondagi rivojlangan mamlakatlar, xususan, Rossiya, Finlyandiya,
Koreya davlatlari tajribalari chuqur o‘rganilgan. Bu davlatlarning maktabgacha ta’lim tizimida ijodiy qobiliyatlarni, xususan,
dizaynerlik qobiliyatini rivojlantirishda qo‘llaniladigan metodlar tahlil qilingan va O‘zbekiston sharoitiga moslashtirish
mumkin bo‘lgan jihatlari keng yoritilgan. Bundan tashqari ushbu yo‘nalish bo‘yicha O‘zbekiston maktabgacha ta’lim
tizimidagi yutuq va kamchiliklar o‘rganilib, ularga yechim va tavsiyalar berilgan. Ushbu yo‘nalish bo‘yicha jahon va o‘zbek
olimlarining olib borgan tadqiqot ishlari o‘rganilib, amaliyotga tatbiq qilinishi haqida tavsiyalar berilgan.
