Pedagoglarda dezinformatsiyaga qarshi kurashish ko‘nikmalarini shakllantirish

Авторы

  • Мохigul Eshankulova Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15200566

Ключевые слова:

Dezinformatsiya, pedagoglar, ta’lim muhiti, tanqidiy fikrlash, axborotni tahlil qilish, ko‘nikmalarni shakllantirish, trening dasturi, faktlarni tekshirish, ijtimoiy tarmoqlar, malaka oshirish.

Аннотация

Ushbu maqola pedagoglarda dezinformatsiyaga qarshi kurashish ko‘nikmalarini shakllantirish masalasini
o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqotda dezinformatsiyaning ta’lim muhitiga ta’siri, pedagoglarning ushbu muammoga
tayyorgarlik darajasi va ularning ko‘nikmalarini rivojlantirishning samarali usullari tahlil qilinadi. 100 nafar pedagog ishtirok
etgan aralash metodologiya (so‘rovnoma, intervyu va eksperimental trening) asosida o‘tkazilgan tadqiqot natijalari shuni
ko‘rsatdiki, pedagoglarning dezinformatsiyani aniqlash bo‘yicha bilimlari yetarli emas, ammo maxsus treninglar bu ko‘nikmalarni
sezilarli darajada oshirishi mumkin. Maqolada ushbu ko‘nikmalarni rivojlantirish uchun zamonaviy ta’lim dasturlari
va tanqidiy fikrlashga asoslangan yondashuvlarning ahamiyati ta’kidlanadi. Tadqiqot natijalari ta’lim sohasida dezinformatsiyaga
qarshi kurashda pedagoglarning rolini kuchaytirish va kelajakda kengroq tadqiqotlarni amalga oshirish zarurligini
ko‘rsatadi.

Биография автора

  • Мохigul Eshankulova


    Nizomiy nomidagi TDPU tayanch doktoranti

Библиографические ссылки

Abdullayeva, Sh. A. (2020). Zamonaviy ta’limda axborot texnologiyalarining o‘rni. Toshkent: Fan va texnologiya.

Ismoilov, A. Q. (2022). Pedagogik kompetensiyani rivojlantirishda media savodxonligining ahamiyati. O‘zbekiston

pedagogika

jurnali, 15(3), 45–52.

Karimova, N. R. (2019). Ta’lim jarayonida tanqidiy fikrlashni shakllantirish usullari. Samarqand: Samarqand davlat

universiteti nashriyoti.

Murodov, T. B. (2021). Ijtimoiy tarmoqlarda axborot xavfsizligini ta’minlash masalalari. Toshkent: Akademnashr.

Qodirova, D. M. (2023). Pedagoglarni zamonaviy axborot muhitida tayyorlashning dolzarb jihatlari. Ta’lim va innovatsiya,

(2), 12–19.

Rahmonova, G. X. (2018). O‘quvchilarda axborotni tahlil qilish ko‘nikmalarini rivojlantirish. Namangan davlat universiteti

ilmiy xabarnomasi, 10(4), 33–39.

Saidov, U. H. (2020). Ta’limda dezinformatsiyaning ta’siri va uni bartaraf etish yo‘llari. Farg‘ona: Farg‘ona davlat universiteti

nashriyoti.

To‘xtayeva, Z. S. (2022). Pedagoglar uchun media savodxonligi bo‘yicha qo‘llanma. Toshkent: O‘zbekiston Milliy universiteti

nashriyoti.

Umarova, F. T. (2021). Zamonaviy ta’lim muhitida pedagoglarning malakasini oshirish. Pedagogik tadqiqotlar jurnali,

(1), 67–74.

Xo‘jayev, R. K. (2019). Axborot muhitida pedagogik faoliyatning yangi yondashuvlari. Andijon davlat universiteti ilmiy

axborotnomasi, 7(5), 22–28.

Опубликован

2025-03-20

Как цитировать

Pedagoglarda dezinformatsiyaga qarshi kurashish ko‘nikmalarini shakllantirish. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(3). https://doi.org/10.5281/zenodo.15200566

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >>