Boshlang‘ich maktablarda o‘quvchi va o‘qituvchi munosabatlarida ikki tomonlama yondashuv
DOI:
https://doi.org/10.5281/2a6tby37Ключевые слова:
maktab yoshi, tarbiya, vazifa,ta’limning mohiyati,pedagogika, xarakter, atrof-muhit, nazorat qilish, funksiya.Аннотация
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilari tomonidan huquqiy me’yorlarning o‘zlashtirilishi va ularga
amal qilinishi ham ahamiyatli bo‘lib, turli ko‘rinishdagi faoliyatni qonuniy tarzda amalga oshirishga odatlanishlari, qonunlarni
hurmat qilish hissiga ega bo‘lishlariga yordam beradi. Huquqiy-me’yor ijtimoiy-me’yorlarning bir turi bo‘lib, “ma’lum bir
sharoitlarda o‘zini qanday tutish haqidagi axborotdan iborat bo‘lgan irodaviy tartibga soluvchi ko‘rsatma” sifatida aks
etadi. “Uning xususiyati shundaki, bu davlat bilan mustahkam bog‘langandir. U qonunda yoki boshqa huquqiy aktda aks
ettirilgan bo‘lishi, davlatning majburlash kuchi bilan ta’minlanishi kerak. Huquqiy me’yor ijtimoiy munosabatlarni davlatning
vazifalari va funksiyalari bilan mos kelgan holda tartibga solinishiga qaratilgandir. Hozirgi vaqtda yosh avlodni tarbiyalash
masalasi jamiyatda qadriyatlar tizimini yaratish bilan bog‘liq. Aynan jamiyat tanlov mezonlarini belgilaydi, yagona
qadriyatlar tizimini amalga oshiradi. Biroq, shaxs hayotdagi eng qimmatli narsa nima ekanligini, nimaga intilishi kerakligini
va bunga qanday yo‘l bilan erishish kerakligini aniq bilib olishi kerak. Qadriyatlar butunlay sharoit va obyektiv shartlarga
bog‘liq. Ular odamlar tomonidan to‘liq anglab yetilgan va ongli ravishda foydalanilgandagina samarali bo‘ladi [1].
