Bo‘lajak muhandislarni kasbiy faoliyatga tayyorlash muhim pedagogik muammo sifatida

Авторы

  • Abdulla Ibragimov Автор

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.16439266

Ключевые слова:

muhandislik ta’limi, kasbiy tayyorgarlik, CDIO, raqamli kompetensiyalar, sanoat integratsiyasi, dual ta’lim

Аннотация

Mazkur maqolada muhandislik yo‘nalishida tahsil olayotgan talabalarni kasbiy faoliyatga tayyorlashning
dolzarb yo‘nalishlari chuqur tahlil qilinadi. Ta’limda zamonaviy yondashuvlar, sanoat bilan integratsiya, amaliyotga yo‘naltirilgan
o‘quv dasturlar va raqamli kompetensiyalarning muhandislik ta’limi samaradorligiga ta’siri tahlillarga asoslangan
holda yoritiladi. Xususan, CDIO modeli, dual ta’lim, loyiha asosidagi o‘qitish, ilg‘or xorijiy tajribalar hamda O‘zbekiston oliy
ta’limidagi real muammolar tizimli ravishda tahlil qilinadi.
Shuningdek, maqolada muhandislik ta’limining zamonaviy paradigmasi, sanoat ehtiyojlari asosida shakllanayotgan kompetensiyaviy
yondashuv va CDIO (Conceive, Design, Implement, Operate) konsepsiyasi asosida kasbiy tayyorgarlik tizimi
chuqur yoritiladi. Maqolada SCOPUS va Web of Science bazalaridagi 2018–2024-yillar oralig‘idagi 35 ta ilg‘or tadqiqot
asosida qiyosiy-metodik tahlillar keltirilgan. O‘zbekiston oliy ta’lim tizimi doirasida muhandislik ta’limini modernizatsiya
qilishga oid takliflar ishlab chiqilgan

Биография автора

  • Abdulla Ibragimov


    Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti

Библиографические ссылки

Ипполитова, Н.А. Анализ понятия “педагогические условия” : сущность и классификация / Н.А. Ипполитова. –

Generaland Professional Education, 2012. – С. 8–14.

Селевко, Г.К. Энциклопедия образовательных технологий / Г.К. Селевко. –Москва : Народное образование. –

Т.1. – 2005.

Харламова, Н.С. Составляющие педагогического общения в условиях профессионально ориентированного

обучения иностранным языкам (нелингвистическое направление подготовки) / Н.С. Харламова, И.Ю. Фролова

// Вестн. МГЛУ. Образование и педагогические науки. – 2023. – Вып. 1 (846). – С. 39–42.

Crawley, E. F., Malmqvist, J., Östlund, S., Brodeur, D. R., & Edström, K. (2020). Rethinking engineering education: The

CDIO approach. Springer.

Lee, H., & Park, J. (2022). Enhancing employability through work-integrated learning: Evidence from Korean engineering

programs. Asian Journal of Education, 43(2), 203–218.

Kumar, V., & Bansal, A. (2021). Digital competency frameworks in engineering: A scoping review. International Journal

of Engineering Education, 37(6), 1256–1271.

Korpela, A., Rintala, U., & Nieminen, J. (2022). Integrating industrial projects into engineering curricula: The Finnish

model. European Journal of Engineering Education, 47(2), 133–149.

Tadjibayeva, D., & Rakhimov, M. (2023). Competency-based engineering education in Uzbekistan: Challenges and

perspectives. Central Asian Journal of Technical Research, 5(1), 45–60.

World Economic Forum. (2022). The future of jobs report 2022. https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobsreport-

Бейзеров, В.А. Совершенствование образовательного процесса в магистратуре на основе компетентностного

и модульного подходов / В.А. Бейзеров, В.Н. Дворак//Известия Гомельского государственного университета им.

Ф. Скорины. Социальноэкономические и общественные науки. – 2021. – № 5 (128). – С. 9–13.

Андронникова, О. О. Методологические подходы к выделению универсальных компетенций, формируемых в

воспитательном пространстве вуза / О. О. Андронникова, Н. С. Беззубова // Вестн. Кемер. гос. ун-та. – 2017. –

№1. – С. 85–89.

Бутько, М.А. Иноязычная профессионально-ориентированная коммуникативная компетенция как компонент

профессиональной компетентности будущих инженеровтехнологов / М.А. Бутько // Весцi БДПУ. Сер. 1,

Педагогiка. Псiхалогiя. Фiлалогiя. – 2020. – №1. – С. 60–63.

Арутюнова, Н. Д. Дискурс / Н. Д. Арутюнова. – Лингвистический энциклопедический словарь (гл. ред. В. Н.

Ярцева). – 2-е изд., доп. – М. : Большая рос. энцикл., 2002. – 707 с.

Карасик, В. И. О типах дискурса / В. И. Карасик. – Языковая личность: институциональный и персональный

дискурс : сб. науч. тр. / Волгогр. гос. пед. ун-т : редкол.: В.И. Карасик (отв. ред.) [и др.]. – Волгоград, 2000. – С.

–20.

Хоменко, Е.В. Экспликация позиции автора в жанровых разновидностях научного текста / Е. В. Хоменко //

Известия Гомельского государственного университета имени Ф. Скорины. Гуманитарные науки. – 2024. – №1

(142). – С. 105–110.

Сафонова В.В. Английский язык: сборник заданий / В. В. Сафонова, Е. В. Бутенкова, П. А. Зуева. – Москва :

Эксмо, 2014. – 288 с.

Khakimjonovna, B. P., Ogli, U. I. I., & Ogli, V. O. N. (2023). Using Kahoot Technology in Teaching English. Строительство

и образование, 4(5-6), 148-154.

Khakimjonovna, B. P. (2023). The importance of innovative and information technologies in teaching foreign languages.

Строительство и образование, 2(4), 53-58.

Khakimjonovna, B. P. (2023). Problems of using approach and methods in teaching english in non-philology education.

Строительство и образование, 2(4), 44-49.

Махкамов, Г. У., & Тўраев, Н. С. (2022). Анор тупларини ярим очадиган қурилма параметрларининг мақбул

қийматларини аниқлаш. Строительство и образование, (1), 121- 126.

Опубликован

2025-07-01

Как цитировать

Bo‘lajak muhandislarni kasbiy faoliyatga tayyorlash muhim pedagogik muammo sifatida. (2025). MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI JURNALI, 3(7). https://doi.org/10.5281/zenodo.16439266

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>